Friday, January 29, 2016

සිංහ ලේ වූ කලී දුරු කල යුතු වසංගතයකි

න්ඩු බලය අහිමි වූ සිංහල ස්වෝත්තමවාදී බලවේග මහ පාරේ පිස්සු නැටීම පටන් ගෙන තිබේ. මෙහි වඩාත්ම තීව‍්‍ර ප‍්‍රකාශනයක් වූයේ පසුගිය දිනෙක දලදා මාලිගාව වෙත ගිය ‘සිංහ ලේ’ සංවිධානයේ පෙලපාලියයි. ජාතික කොඩියේ සුලු ජාතීන් නියෝජනය වෙන කොටස් ඉවත් කොට සකසනු ලැබූ ‘සිංහල ධජ’ අතැතිව මෙම පිරිස් දලදා  මාලිගාවට කඩා වැදුනෝය. ඉන් දින කිහිපයකට ඉක්බිති හෝමාගම මහේස්ත‍්‍රාත් අධිකරන පරිශ‍්‍රයේ දී ගලබොඩඅත්තේ ඥානසාර මහතා තවත් අඩවුවක් ඇල්ලුවේය. ප‍්‍රගීත් එක්නැලිගොඩ නඩුව රනවිරුවන්ව පාවා දෙන නිහීන ව්‍යායාමයක් ලෙස හෙලාදකිමින් ඔහු ඇල්ලූ අඩවුවට තවත් භික්ෂූන් පිරිසකගේ සහයෝගය ද හිමිවූයේය. සිංහ ලේ ව්‍යාපාරය විසින් කොලඹ නගරයේ සිංහල නොවන ගෙවල්වල බිත්තිවල සිය සලකුන පින්තාරු කිරීම ආදී වෙනත් සිදුවීම්ද සමග එක්ව ගත්විට මෙය ක‍්‍රමයෙන් වැඩෙන ප‍්‍රවනතාවයක් ලෙස දැකීම සදොස් නොවේ.

මෙම ලුම්පන් ප‍්‍රවනතාවයට සමාන්තරව දිවෙන අනෙක් දේශපාලන වර්ධනය වන්නේ ශ‍්‍රීලනිපයේ රාජපක්ෂවාදී පිරිස් විසින් අලුත් පක්ෂයක් පිහිටුවීමට දැරෙන ව්‍යායාමයයි. ගෝඨාභය රාජපක්ෂ එබදු පක්ෂයක ප‍්‍රධාන පෙලේ චරිතයක් වනු ඇතැයි වාර්තා වී තිබේ. විජාතික රුපුන්ගෙන් ප‍්‍රවේශම් විය යුතු පැරකුම්බා කෙනෙක් ලෙස තමාව හුවා දැක්වීමට මෛත‍්‍රීපාල සිරිසේන දැඩි උත්සාහයක් ගනු ලැබූවත් එජාපය සමග ශ‍්‍රීලනිපය මේ මොහොතේ ඇති කරගෙන තිබෙන සභාගය නිසා සිංහල ස්වෝත්තමවාදයේ විශ්වසනීය ප‍්‍රකාශකයෙක් වීමේ නෛසර්ගික නොහැකියාවකින් සිරිසේන පෙලෙන්නේය. සිංහල ජාතිවාදය වඩාත් ප‍්‍රබල ලෙස නියෝජනය කරන විකල්ප දේශපාලන හවුලක් සඳහා භෞතික පදනමක් නිර්මානය වී තිබෙන්නේ ඒ අනුවය.

සිංහ ලේ සහ රාජපක්ෂවාදී ‘නව’ පක්ෂය ආදී වූ ව්‍යාපෘති වූ කලී ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී රටවල ගෝලීය පරිමානව පසුගිය කාලයේ මතු වූ නව නාසිවාදයේ ලාංකීය ප‍්‍රකාශනයයි. ආර්ථික අර්බුදයට ගොදුරු වීමත් සමග යුරෝපයේ රටවල් ගනනාවක නව නාසිවාදී සංවිධාන පැටවු ගසන්නට වූයේය. උග‍්‍ර ජාතිකවාදය මත පදනම් වූ අන්ත-දක්ෂිනාංශික දේශපාලනයක් නියෝජනය කරන මෙබඳු පක්ෂ ග‍්‍රීසිය බඳු යුරෝපයේ පරිවාරයේ රටවල පමනක් නොව ජර්මනිය, ප‍්‍රංශය ආදී යුරෝපයේ කේන්ද්‍රයේ රටවලද මහත් ජන ප‍්‍රතිචාරයක් ලැබීය. ආර්ථික අර්බුදය නිසා අතෘප්තියට පත්වන පහල පාන්තික සමාජ කොටස් - විශේෂයෙන් පහල මැද පංතික කොටස් - සංක‍්‍රමනික කම්කරුවන්ට, මුස්ලිම්වරුන්ට, සමලිංගිකයන්ට, බහුසංස්කෘතිකවාදයට හා ‘විජාතික’ එබඳු සියලු දෑවලට එරෙහි වෛරය සංවිධානය කරන මෙබඳු සංවිධාන කෙරෙහි ආශක්ත වූහ. ලංකාවේ සිංහල නව නාසිවාදය තවමත් එතරම් සංවිධානාත්මක තලයකට පැමින නැත. එහෙත් ඒ මෙම මොහොතට පමනි.

අතිශය ප‍්‍රාථමික මිනිස් ආවේගයන් කුලුප්පන ද්වේශය ආත්ම කොටගත් නව නාසිවාදී ව්‍යාපෘතීන් නූතන මිනිස් ශිෂ්ටාචාරයේ සියලූ වටිනාකම්වලට පිලිමල්ව සිටී.ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදය, වෙනස් මත ඉවසීම, මානව හිමිකම්, නීතියේ ආධිපත්‍යය ආදී සකල විධ සංකල්ප සමග නොපෑහීමක් එය විසින් ප‍්‍රදර්ශනය කරයි. මෙබඳු අශිෂ්ටත්වයක පැන නැගීම ආර්ථිකයට ඌනනය කල නොහැකි වූවත් එකී උද්ගතයන් සහ දේශපාලන-ආර්ථිකය අතර තිබෙන සම්බන්ධය තේරුම් ගැනීම ඉතාමත් වැදගත්ය. නූතන ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී රාජ්‍යයන් තුල අන්ත ජාතිවාදය කොහොමත් දේශපාලන බලවේගයක් ලෙස පැවතුනත් ඒවා සාමාන්‍ය තත්වයන් යටතේ පවතින්නේ ආන්තික ප‍්‍රවනතා වශයෙනි. කෙසේ වූවද ඒවා මහජන හිස්ටීරියාවක් ජනනය කරන විශාල ව්‍යාපාර බවට රූපාන්තරනය වීම බහුල වශයෙන් ආර්ථික පීඩනය තීව‍්‍ර වීම සමග සහසම්බන්ධිතය. ආර්ථික කඩාවැටීම් හා පීඩනය ඉදිරියේ අපේක්ෂාභංගත්වයට පත්වන පහල පාන්තික සමාජ කොටස් ඉතා පහසුවෙන් ස්වකීය අසහනය මුදා හරිනු වස් අන්ත ජාතිවාදය තුල දේශපාලන ප‍්‍රකාශනය සොයා ගනිති. ග‍්‍රීසියේ පසුගිය කාලයේ ව්‍යාප්ත වූ Golden Dawn (‘රන් අරුනෝදය’) සංවිධානය ආර්ථික අර්බුදය විසින් ජනිත කල මහජන අසහනය සංක‍්‍රමනික කම්කරුවන්ට හා යුරෝපා සංගමයේ අධිරාජ්‍යවාදී පිලිවෙතට එරෙහි ජාතිවාදී උද්ඝෝෂනයක් බවට පෙරලූහ. ඒ ආදී වශයෙනි.

ලංකාව යුරෝපය පසුගිය කාලයේ මුහුන දුන් ආකාරයේ ආර්ථික කඩාවැටීමකට තවමත් මුහුන දී නොමැත. එහෙත් නව ලිබරල් ප‍්‍රතිපත්තීන් විසින් කාලයක් තිස්සේ වර්ධනය කල සමාජ අසමානතා හා ආර්ථක අමාරුකම් නිසා බරපතල සමාජ පීඩනයක් සමාජයේ පහල මාලයේ ජීවත් වෙන ජනතාව අතර පවතී. නව ලිබරල් තර්ක පද්ධතිය විසින් එක් අතෙකින් සමාජ පීඩාවක් නිර්මානය කොට තිබෙන අතර අනෙත් අතට උග‍්‍ර පුද්ගලවාදී සංස්කෘතියක් තුල මිනිසුන් හැඩගස්වනු ලැබ ඇත. ඒ අනුව වෘත්තීය සමිති, බහුජන සංවිධාන ආදී සාමූහික දේශපාලන ක‍්‍රියාකාරීත්වයන් දුර්වල වී තිබේ. මේ තතු තුල අසහනයට ලක්වූ පුද්ගලයින්ට ස්වකීය අතෘප්තිය ප‍්‍රකාශ කිරීම සඳහා ව්‍යාජ සාමූහිකත්වයක් ජාතිවාදය තුල මුන ගැසේ. ලංකාවේ පහල මැද පංතික කොටස් බුදුන් ගාවට වැඩි වැඩියෙන් ඥානසාර වන්දනාමාන කිරීමට පටන් ගැනීමේ රහස එයයි. නව ආන්ඩුව යටතේ තීව‍්‍ර කරනු ලැබ තිබෙන නව ලිබරල් සංවර්ධන වැඩපිලිවෙල තුල සිදුවෙන ආර්ථිකයේ අධිකතර මූල්‍යකරනය ආදිය දිශාගත වී තිබෙන්නේ අනාගත ආර්ථික පුපුරා යාමක් දිශාවටය. යෝජිත ඉන්දු-ලංකා නිදහස් වෙලඳ ගිවිසුම ආදිය විසින් ද සමාජය මත ආතතිකාරී බලපෑමක් ඇති කිරීමට නියමිතය. කරුනු පෙල ගැසෙමින් තිබෙන ආකාරය අනුව එබඳු තීව‍්‍ර අර්බුදකාරී අවස්ථාවක දී ඥානසාර වන්දනාව බුදුන් වන්දනාවද ඉක්මවා බලගතු වීමට නියමිතය.

එම නිසා මෙම නව දේශපාලන වර්ධනය එහි නිසි බරින් වටහා ගෙන, එනම් එය තවත් එක් ධනපති උපනතියක් නොව ශිෂ්ටාචාරයට එරෙහි තර්ජනයක් ලෙස වටහා ගෙන එය පරාජය කිරීම ප‍්‍රමුඛ ක‍්‍රියාවක් ලෙස ගැනීම අතිශයින් වැදගත් වී තිබේ. ජාතිවාදයට විරුද්ධ සාම්ප‍්‍රදායික ලිබරල් අයිතිවාසිකම් කතිකාව අසාර්ථක වෙන තැන නම් ආර්ථික තලය සහ ජාතිවාදය අතර සහසම්බන්ධය එය විසින් ග‍්‍රහනය කොටගෙන නොතිබීමයි. එහි එම දුර්වලතාවය ඉක්මවිය හැක්කේ ශක්තිමත් වාම-ප‍්‍රජාතාන්ත‍්‍රීය ව්‍යාපෘතියකටය. 2015 ජනවාරි මහ මැතිවරනය වෙලාවේ ග‍්‍රීසියේ වාමාංශික සිරීසා පක්ෂය ඉදිරිපත් කල ප‍්‍රබලතම තර්කයක් වූයේ ‘රන් අරුනෝදය’ සංවිධානයේ තර්ජනයෙන් ග‍්‍රීසිය මුදවා ගත හැක්කේ නව ලිබරල් කප්පාදු පිලිවෙත් ක‍්‍රියාවට නංවන ප‍්‍රධාන පක්ෂ දෙකට නොව තම පක්ෂයට බවයි. බලයට පත්වූ ඉක්බිති යුරෝපා සංගමයේ බලගතු රටවල තර්ජනය ඉදිරියේ ආර්ථික පෙරමුනෙහි අපේක්ෂිත අරමුනු සිරිසාවට ඉටු කරගත නොහැකි විය. එහෙත් රන් අරුනෝදය විසින් ප්‍රකාශිත නව නාසිවාදයේ ඉදිරි ගමන වැලැක්වීමේ ගෞරවය අවිවාදාත්මකව ඔවුන් සතුය.

4 comments:

  1. http://www.icta.lk/index.php?option=com_content&view=article&id=1491:keyboar-input-for-windows-vista-upwards&catid=104&Itemid=234&lang=en

    සිංහලෙන් පැහැදිලිව ටයිප් කිරීමට මෙම මෘදුකාංගය භාවිතා කරන්න

    ReplyDelete
  2. සිංහල ජාතිවාදයටයි පුරුෂාධිපත්‍යටයි අනාගතේ ඉඩක් නෑ. සියළු ජන කණ්ඩායම් වලට වගේම කාන්තාවන් ඇතුළු සියළු ලිංගික අනන්‍යතා වලය සම අයිතීන් සම අවස්ථා ඉදිරියේදී යහ පාලනයෙන් ලැබෙනු ඇති.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හැබැයි අක්කේ තනි තටුවෙන් පියාඹන්න ගියොත් තොපේ තටු කඩනවා අපි.

      Delete
  3. අපේ රට ගැන සමාජය ගැන ජාතික අනන්‍යතාවය හෝ ඉතිහාසය ගැන කරුනු සංසන්දනයක් ඇතිව නොදැන ලියපු අසාර්ථක ලිපියක් මේ. මේකට පිළිතුරු ලිවීම නිෂ්ඵලය.

    ReplyDelete