Friday, February 20, 2015

මහින්ද ආපසු ඒවිද?

හින්ද ආපසු ඒවිද?’ යන්න මේ දිනවල ජනප්‍රිය සංවාදයකි. ඒ පසුගිය දා නුගේගොඩ දී මහින්ද රාජපක්ෂ වෙනුවෙන් සංවිධානය කොට තිබූ රැලියත් සමගය. මෙම රැලිය පිලිබඳ එහි සංවිධායකයන්ට සතුටු විය හැක. රාජ්‍ය අනුග‍්‍රහයක් නොමැතිව සංවිධානය කොට තිබූ තතු යටතේ සැලකිය යුතු විශාල පිරිසක් එම රැලියට සහභාගී වී සිටියේය. රැලිය පිලිබඳ කෙරෙන  ඕනෑම විග‍්‍රහයකට පෙර මෙම කරුන අප පිලිගෙන සිටිය යුතුය.

මහින්ද නමැති පුද්ගලයාගෙන් නියෝජනය වන්නේ හුදෙක් මහින්ද නමැති පුද්ගලයා පමනද? නුගේගොඩට රැස්වූ ජන පිරිස් ඉල්ලා සිටින්නේ හුදෙක් මහින්ද රාජපක්ෂව ද? මහින්ද නම් පුද්ගලයා යනු හුදෙක් මහින්ද නමැති පුද්ගලයා නොව ඊට වැඩි යමකි. මහින්ද වූ කලී මේ මොහොතේ රනකාමී සිංහල බෞද්ධ ජාතිකවාදයේ සංකේතාත්මක නියෝජනයයි. නුගේගොඩ රැස්වීම තුල වැඩකල තර්කනය යනු සිංහල ස්වෝත්තමවාදයේ තර්කනයයි. රැලියට පෙර දින ‘සිංහල බල සේනා’ නමැති සංවිධානයක පෝස්ටර් වලින් කොලඹ නගරයේ බිත්ති පිරී ගොස් තිබුනේ ඒ අනුවය. රාජපක්ෂ ආන්ඩුව බලය සඳහා පදනම් වූයේ සිංහල ජනතාව මතය. ස්වකීය බලය සුජාත කරගැනීම සඳහා එම පාලනය විසින් යොදාගත්තේ දෙමල හා මුස්ලිම් ජනයා සිංහලයාට තර්ජනයක් බවට වන මතවාදය සක‍්‍රීය ලෙස නඩත්තු කිරීමය. මේ සඳහා උතුරු ලංකාව මත සාපරාධී මිලිටරි පාලනයක් ඇටවීමේ සිට මුස්ලිම් ජනයාට එරෙහිව අශ්ලීල වාර්ගික ප‍්‍රහාර දියත් කිරීම දක්වා නානා විධ ක‍්‍රියාමාර්ග රාජපක්ෂ පාලනය විසින් අභ්‍යාස කළේය.

රාජපක්ෂ බලයෙන් පහවූවාට රනකාමී සිංහල ස්වෝත්තමවාදය පරාජය වී නැත. එය අතිශය සක‍්‍රීය සංරචකයක් ලෙස දකුනු ලංකාවේ දේශපාලනය තුල ක‍්‍රියාත්මක වන්නේය. මහින්ද නමැති පුද්ගලයා විසින් කරන්නේ මෙම සංරචකයට ශරීරය දීමය. මේ නිසා ‘මහින්ද ආපසු ඒවිද?’ යන ප‍්‍රශ්නයට පිලිතුර සරලය. මහින්ද නැවත එන්න දෙයක් නැත. මහින්ද දැනටමත් සිටී. එම දේශපාලන සංරචකය සමාජ භෞතිකයකි. එය පවතින තුරු  ‘මහින්දලා’ විවිධ වේශයන්ගෙන් කරලියට පිවිසෙති.

මේ නිසා ‘මහින්ද’ ( හුදු මහින්ද නමැති පුද්ගලයා නොවේ )  බලවත්වීම සැබැවින්ම නතර කල යුතු නම් කල යුත්තේ කුමක්ද? ඇතැම් ප‍්‍රගතිශීලී මතධාරීන් සහ වාමාංශිකයන් මෙහිදි ගන්නා ආස්ථානය වන්නේ වැඩි වැඩියෙන් රනිල් - මෛත‍්‍රී කඳවුර වෙත සමීප වීමයි. මහින්දගෙන් නියෝජිත වාර්ගික ස්වෝත්තමවාදය සමඟ සසඳන විට ඔවුන්ට රනිල් - මෛත‍්‍රී ආන්ඩුව ‘අඩු නපුරකි’. රාජපක්ෂ විසින් නව ලිබරල් වෙලඳපොල ක‍්‍රමය සහ සිංහල ස්වෝත්තමවාදය අතර සාර්ථක අනුකලනයක් ගොඩනැංවීය. සිංහල ස්වෝත්තමවාදය සහ රනිල් - මෛත‍්‍රී ආන්ඩුව අතර සම්බන්ධය තරමක් සංකීර්නය. එහි ක‍්‍රියාකාරීත්වය ද අවසන් විග‍්‍රහයේ දී නිර්වචනය වන්නේ සිංහල ස්වෝත්තමවාදී කතිකාව විසින් නිර්මිත සීමාවන් තුළය. ඒ සමඟ බැරෑරුම් ලෙස අභිමුඛ වීමට මෙම ආන්ඩුව උත්සාහ කරන්නේ නැත. එහෙත් ඒ තුල සංයුක්ත ජාතිකවාදය එක්තරා විදිහක ‘නිෂ්ක‍්‍රීය ජාතිකවාදයකි’. එනම් ආන්ඩුවේ ක‍්‍රියාකාරීත්වයේ සීමාව ජාතිකවාදය විසින් නිර්නය කරයි. එහෙත් රාජපක්ෂ රජය මෙන් ( අඩු තරමින් දැනට ) එය ස්වෝත්තමවාදය සක‍්‍රීය පාලන උපකරනයක් ලෙස යොදාගෙන නැත. ඇතැම් වාමාංශිකයන් රනිල් - මෛත‍්‍රී ආන්ඩුව සමග ඇතිකරගන්නා මතවාදී සම්මුතියේ පදනම එයයි.

එහෙත් එබඳු සම්මුතියකට යාමේ දී එම පිරිස්වලට රනිල් - මෛත‍්‍රී ආන්ඩුවේ නව ලිබරල් වෙලඳපොල ආර්ථික චින්තනය ‘මඟහැර යාමේ’ ඉරනමට ලක්වීමට සිදුවන්නේය. සම්මුතියට හිලවු වශයෙන් නව ලිබරල් වෙලඳපොලවාදය කෙරෙහි තිබෙන විවේචනය ද්විතීක කරගැනීමට හෝ පසුපසට ගැනීමට ඔවුන්ට සිදුවේ. උදාහරනයක් ලෙස මහින්දට එරෙහිවීමේ ආවස්ථික පිරිවැය ලෙස පාසල්වල ගාස්තු අයකිරීම නීතිගත කරමින් නව ආන්ඩුව නිකුත් කොට තිබෙන චක‍්‍රලේඛය පිලිබඳ ප‍්‍රශ්නය මතු නොකොට සිටීමට සිදුවේ.

එබඳු ඉරනමට ලක් නොවී මහින්ද මගින් නියෝජිත ප‍්‍රතිගාමී දේශපාලන සංරචකය සමඟ අභිමුඛ විය හැක්කේ කෙසේද? ඒ සඳහා තිබෙන එකම මාර්ගය සමාජය වෙනත් පසමිතුරුතා අක්ෂයක් වටා සංවිධානය කිරීමය. සිංහල සහ සිංහල නොවන නමැති පසමිතුරුතාව තුළ දකුනු ලංකාවේ දේශපාලනය සංවිධානය කිරීම මහින්ද ගේ දේශපාලනයයි. අවශ්‍ය කරන්නේ ප‍්‍රභූ සහ ප‍්‍රභූ නොවන නමැති නව පසමිතුරුතාවය මගින් එම වාර්ගික පසමිතුරුතා අක්ෂය විස්ථාපනය කිරීමකි. සිංහල ස්වෝත්තමවාදය ‘විවේචනය’ කොට එය පරාජය කළ නොහැක. විවේචනය අවශ්‍යයය. නමුත් ජනයා වෙනස් වන්නේ හුදු තර්ක හෝ විවේචන ගැන පැහැදීමක් ඇති කරගැනීම තුළ නොව යම් ව්‍යවහාරික ක‍්‍රියාවලියක් තුලදීය. කම්කරු සටන්, ශිෂ්‍ය සටන්, ගොවි ජනයාගේ සටන් සහ සමාජ ආර්ථික ඉල්ලීම් මූලික කොටගත් එබඳු වෙනත් බහුවිධ සටන් අවශ්‍ය වන්නේ එබඳු විකල්ප දේශපාලන ව්‍යවහාරයක් තුලට ජනතාවන් කැඳවාගැනීම සඳහාය. ‘මහින්ද’ බලවත් වීම නතර කරමින් අධිපති නව ලිබරල් සමාජ සැකැස්මට එරෙහි විකල්ප දිශානතියක් ගොඩනැගිය හැක්කේ එබඳු තුන්වන පෙරමුනක දේශපාලනයක් ශක්තිමත් කිරීම තුළය. රනිල් - මෛත‍්‍රී ආන්ඩුව සමඟ හුරතල් වනවා වෙනුවට ප‍්‍රගතිශීලීන් සහ වාමාංශිකයන් විසින් කල යුත්තේ ඒ සඳහා මූලිකත්වය ගැනීමයි.    





3 comments:

  1. Ka samagada ? JVP da? Peratugamida? Nethnam kawuruda?

    ReplyDelete
  2. I've put a comment before, what has happened to that?

    ReplyDelete
  3. ලියන්නට වෙච්චි මහන්සියට ස්තුතියි. අගෝස්තු 18 වෙනිදට රනිල් අගමැති. රටේ බහුතරයේ කැමැත්ත එයයි.

    ReplyDelete