Friday, September 14, 2012

අනගාරික ධර්මපාල සමග අඩ නිරුවත් ගැහැනු



GO (Guys Only) නමැති සගරාව වසර කිහිපයකට පෙර හදුන්වා දෙන ලද්දේ තරුනයන් සදහා වූ ප්‍රකාශනයක් ලෙසිනි.බටහිර රටවල පලවන Men's magazine ආකෘතිය අනුව මෙරට සම්පාදිත පලමු දේශීය සගරාව එය විය.ඉහල ප්‍රමිතියෙන් යුක්ත කඩදාසියෙන් මුද්‍රිත එය අලෙවි කරන ලද්දේද තරමක අධික මිලකටය.සගරාවේ ඉලක්කගත පාඨක පිරිස වූයේ සිංහල කථාකරන මධ්‍යම පංතික යෞවන ප්‍රජාවයි.ඉහල මිලක් ගෙවා KFC අවන්හල් වෙතින් ආහාර මිලදී ගැනීම පොෂ්භාවය නිරූපනය කරන සංඥාවක් වන්නේ යම් සේද මධ්‍යම පංතික නාගරික තරුනයන් ඉහල  මිලකට GO සගරාව මිලට ගැන්මද සලකන්නට වූයේ ස්වකීය පොෂ්භාවය/මොඩ්භාවය පෙන්නුම් කරන විලාසිතාවක් වශයෙනි.

මෙම සගරාවේ කැපීපෙනෙන ලක්ෂනයක් වූයේ තරුනයන් උනන්දුව දක්වන නවීන තාක්ෂනික උපාංග,මෝටර් රථ,රගර් වැනි ක්‍රීඩා පිලිබද විශේෂාංග පලකිරීමට අතිරේකව සෑම කලාපයකම කවරය සැරසීම පිනිස කාන්තා නිරුපිකාවක් යොදාගැනීමය.බොහෝ විට අඩ නිරුවත් ලලනාවක මේ සදහා යොදාගනු ලැබුනි.සංස්කෘතික වශයෙන් ගතානුගතික රටක මෙලෙස අඩ නිරුවත් දේශීය නිරූපිකාවන්ගේ ඡායාරූප විවෘතව යොදාගැනීම මෙම සගරාව තරුනයන් අතර ජනප්‍රිය වීමට බලපෑ වැදගත් හේතුවකි.

GO සගරාවේ 2012 ජූලි කලාපයේ "සිංහලයෝ ජාතිවාදීහුද?බෞද්ධයෝ ආගම්වාදීහුද?"යන හිසින් විශේෂාංග ලිපියක් පලව තිබුනි.එම ලිපිය මෙම ලියුම්කරුගේ අවධානයට හසු වූයේ අදාල සගරාවේ සුවිශේෂී අනන්‍යතාවය තුල සැලකූ කල්හි එය කැපී පෙනෙන්නක් වූ බැවිනි." බොහෝ කලකට පෙර රාවනා යුගය තුල සිංහලයෝ දඩුමොන්රයේ නැගී අහසින් ගියෝය.රාවනා පරපුර සිහල නමින්ද හදුන්වයි.ශුද්ධ අධ්‍යාත්මික සංයමයක් සහිත අති දක්ශ රනකාමීහු එකල සිටියහ" යනුවෙන් රාවනා යුගය පිලිබද වර්නනයකින් ඇරඹෙන එම ලිපිය මගින් අවධාරනය කොට තිබුනේ මෙරට භූමිපුත්‍රයන් වන සිංහලයන්ට දිවයින තුල තිබිය යුතු සුවිශේෂී අයිතිය පිලිබදවය.මෙරට සිංහල බෞද්ධ අනන්‍යතාවයට සුලු ජාතීන් තර්ජනයක්ව ඇති ආකාරයත් සිංහල දේශපාලකයින් සිංහල උරුමය වෙනුවෙන් වඩ වඩා පෙනී සිටීමේ අවශ්‍යතාවයත් එමගින් ප්‍රකාශ කොට තිබුනි.එම ලිපිය සැරසීමට අනගාරික ධර්මපාලගේ ඡායාරූපයක් යොදාගෙන තිබුනු අතර ධර්මපාල සිංහලයන්ට සුලු ජාතීන්ගෙන් විය හැකි උපද්‍රව පිලිබද කරනු ලැබූ "අනතුරු හැගවීමක" උපුටනයක් ද ලිපියේ විය.

GO පන්නයේ සගරා නූතන ධනවාදයේ නවීන සංස්කෘතික නිමැවුම්‍ ලෙස සැලකිය හැක.වෙලදපොල විසින් - මොඩ් තරුනයා යනු මෙවැන්නෙකි - යනුවෙන් කතිකාමය ගොඩනැංවීමක් නිර්මානය කොට ඇත.GO වර්ගයේ ප්‍රකාශනයන් එම කතිකාමය සන්දර්භය තුල අර්ථ ගැන්වී ඇත්තේ නවීනභාවයේ සංඥාවන් ලෙසය.නවීන පන්නයේ විද්‍යුත් උපාංගවල විස්තර වල සිට අඩ නිරුවත් විලාසිතා දක්වා සියල්ලට එහි පිටු තුල ඉඩ වෙන් කෙරෙනුයේ මේවා මගින් නවීනත්වය ප්‍රකාශයට පත්වේ යන පදනම මත සිටය.

එබදු සන්දර්භයක නවීන විලාසිතාවෙන් සැරසුනු නලගනන් සමග සගරා පිටු තුල එකට අනගාරික ධර්මපාල ලැගීම අප‍ වටහා ගත යුත්තේ කෙසේද?නවීනත්වයේ ප්‍රකාශනයක් යැයි කියන සගරාවක රාවනා යුගය වැනි දූපත්වාදී ග්‍රාම්‍ය අදහස් වර්න ගැන්වීම පැහැදිලි කල හැක්කේ කෙසේද?විසිවස සියවස මුල දී යටත් විජිත සන්දර්භයක් තුල සිංහල වෙලද ස්ථරවල පැවැත්ම වෙනුවෙන් ධර්මපාල වැනි අය පල කල පසුගාමී ජාතිවාදී අදහස් විසිඑක් වන සියවසේ නූතන ධනවාදයේ වෙලදපොල තර්කනය යටතේ පලකෙරෙන සගරාවල එලෙසම මුද්‍රනය වන්නේ ඇයි?

මේ නූතන ධනවාදය ජාතිවාදය,ආගම්වාදය වැනි පසුගාමී අගතීන් සමග සන්ධානගතව ඇති ආකාරය සම්බන්ධ කදිම නිදර්ශනයකි.වෙලදපොල බලවේග වල දෘෂ්ටියෙන් ගත් කල්හි සමාජයේ පවතින මෙබදු පසුගාමී මනෝභාවයන් යනු ලාභ ලබනු වස් ඉලිප්පිය හැකි මුදල් උලපත් වෙති.ඒ නිසා ඒවා සමග සටන් වදිනු වෙනුවට ධනවාදය විසින් ඒවා මූල්‍යෝත්පාදක මාර්ග බවට පරිවර්තනය කෙරෙනු ලැබේ.ධර්මපාලගේ මුස්ලිම් විරෝධී ග්‍රාම්‍ය වර්ගවාදී අදහස් GO සගරාවේ වර්නවත් පිටු අතර නැවත මුද්‍රනය වන්නේ ඒ අනුවය.පෙනුමින් නවීන විලාසිතා අනුගමනය කලද පසුගාමී මනෝභාවයන්ගෙන් අත් නොමිදුනු සිංහල කථාකරන තරුන ජනයා අතර ධර්මපාල මෙන්ම රාවනා ද කදිමට විකිනිය හැකි බව වෙලද‍පොල දනී.ධනවාදය තව තවත් ව්‍යාප්ත කිරීම මගින් පසුගාමී සමාජ මනෝභාවයන් පරාජය කිරීම පිලිබද සිහින දකින්නවුන් අර්බුදයට යන්නේ වත්මන් ධනවාදය යනු අනගාරික ධර්මපාලත්,රාවන රජුත්,අඩ නිර්වස්ත්‍ර නිරූපිකාවනුත් එක මිටට ගනු ලැබූ සංකලනයක් වන හෙයිනි.