Friday, July 27, 2012

කථිකාචාර්ය අනුරුද්ධ ප්‍රදීප්ට මහාචාර්ය නලින් ද සිල්වා අභිමුඛ වීම


විශ්ව විද්‍යාලයිය ආචාර්යවරුන්ගේ වැඩවර්ජනය හේතුවෙන් මේ වන විට දිවයිනේ අති බහුතරයක් විශ්ව විද්‍යාල වල කටයුතු නතර වී තිබේ.මෙය මෙරට විශ්ව විද්‍යාල  "මුදා නොගත් කලාප" බවට පත්ව ඇතැයි විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රතිපාදන කොමිසමේ සභාපතිවරයා නිතර පුනරුච්චාරනය කරන ප්‍රකාශය සනාථ කරන නිදර්ශනයක් ලෙස දැක්විය හැක.මෙරට විශ්ව විද්‍යාල එක්තරා ආකාරයකින් ආන්ඩුවේ අන්තනෝමතිකභාවයට එරෙහි විරෝධය පෑමේ කලාපයක් ( zone of resistance) බවට මේ වනවිට පත්ව තිබේ.මිලිටරි පන්න‍යේ නායකත්ව පුහුනු,බිය වැද්දීම්,සිසුන් අත්අඩංගුට ගැනීම් යනාදී ක්‍රමෝපායන් සියල්ල අවසානයේත් ආන්ඩුවට මෙරට  සරසවි ශිෂ්‍ය ක්‍රියාකාරිත්වය හීලෑ කරගත‍ නොහැකි වී තිබේ.
එබදුම තවත් කුලකයක් ලෙස සරසවි ආචාර්යවරුන්ගේ ක්‍රියාකාරීත්වය මේ වනවිට වර්ධනය වෙමින් තිබේ යැයි යෝජනා කල හැක.

ආචාර්යවරුන්ගේ වැඩවර්ජනයේදී මතු කෙරී තිබෙන ඉල්ලීම් වල ස්වභාවය විසින් එය  සාමාන්‍ය වෘත්තිය සමිති සටනකට එහා ගිය වඩා බැරෑරුම් සටනක් බවට පත් කෙරී තිබේ.පොදු අධ්‍යාපනය සදහා කෙරෙන රාජ්‍ය ආයෝජනය ඉදිරි වසර කිහිපය තුල නැංවිය යුතුය යන්න ඔවුන්ගේ මූලික සටන්පාඨයකි.

පොදු අධ්‍යාපනය පිලිබද සටන්පාඨය පවතින අධිපති නව ලිබරල් ආර්ථික සැකැස්මේ සුජාතභාවය ප්‍රශ්න කිරීමේ විභවය සහිත ඉල්ලිමකි.මෙවැනි ඉල්ලීමක් අනුව කටයුතු කිරීමට නම් රජයට සිය ආර්ථික උපාය මාර්ගය සම්පූර්නයෙන්ම කන පිට හැරවීමට සිදුවනු ඇත. පසුගිය දිනෙක ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල ලංකාව වෙනුවෙන් තවත් නය වාරිකයක් අනුමත කල අතර රජයේ ආර්ථික වැඩපිලිවෙල ගෝලීය ධනවාදය සමග පවත්වා ගන්නා මෙම සන්ධානය මත රැදී පවතී.අධ්‍යාපනය සදහා කරන වැය ඇතුලු රාජ්‍ය සුබසාධන වියදම් අනවශ්‍ය බරක් ලෙස දකින ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදල බදු ආයතන ඒවා කප්පාදු කිරීමේ අවශ්‍යතාවය දැඩිව අවධාරනය කරයි.ඔවුන් නය අනුමත කරන්නේ එම නිර්දේශ බලාත්මක කරන රාජ්‍යයන්ටය.රජය අනුගමනය කරන ආර්ථික චින්තනයේ තාර්කික ආනුශංගයන් වනුයේ පොදු අධ්‍යාපනයට කෙරෙන වැය කපා දමමින් අධ්‍යාපන පෞද්ගලිකකරනය සදහා වැඩි බරක් තැබීමයි.

අධ්‍යාපන පුද්ගලිකකරනය පිලිබද විවාදයේ දී පුද්ගලිකකරනයට එරෙහි පාර්ශවය නියෝජනය කිරීමට වසර කිහිපයකට පෙර සිටියේ ස්වල්ප බලවේග ප්‍රමානයකි.උදාහරනයක් ලෙස මේ දිනවල නිතර උපුටා දැක්වෙන අධ්‍යාපනය සදහා දල දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් 6% වෙන් කල යුතු බවට වූ සටන්පාඨය වසර කිහිපයකට පෙර දක්නට ලැබුනේ ශිෂ්‍ය සංවිධාන විසින් කෙරෙන ප්‍රකාශනයන් තුල පමනි.එහෙත් දැන් ක්‍රමයෙන් එම සටන්පාඨය සදහා වන පිලිගැනීම වර්ධනය වෙමින් තිබේ.මෙය ඉදිරියටත් වර්ධනය වුවහොත් එබදු සටන්පාඨයක් හුදෙක් කැම්පස් කොල්ලන්ගේ සිතලුවක් ලෙස සමාජය ඉදිරියේ අර්ථනිරූපනය කොට ලිස්සා යාමට රජයට තිබෙන හැකියාව බරපතල ලෙස සීමා වනු ඇත.

පොදු අධ්‍යාපනය වෙනුවෙන් කෙරෙන ඕනෑම උද්‍ඝෝෂනයක්,අරගලයක් සමාජ ආර්ථික පදනමක් මත සිදුකෙරෙන අරගලයකි.යුද්ධය පැවති යුගයේ දීත් පසුගිය දිනෙක දඹුල්ලේදීත් අප දුටු ලෙස මහජන පරිකල්පනයන් සහ පෙලගැසීම් මූලික වශයෙන් භ්‍රමනය වනු දක්නට ලැබුනේ වාර්ගික අක්ෂයක් වටාය.සමාජ ආර්ථික පසමිතුරුතා වෙනුවට වාර්ගික පසමිතුරුතා අධිනිශ්චය වීම පාලක ප්‍රභූවේ පැත්තෙන් ගත් කල වාසිදායක තත්වයකි.වාර්ගික අක්ෂය වෙනුවට දේශපාලන කතිකාවත සමාජ ආර්ථික අක්ෂයක් මත වූ බෙදීමකට ලක්කිරීමේ හැකියාව ආචාර්යවරුන්ගේ අරගලය විසින් පෙන්නුම් කරයි.

මේ සම්බන්ධ සිත්ගන්නා සුලු නිදසුනක් පසුගිය දිනෙක රූපවාහිනි විවාදයක දී දැකගන්නට ලැබුනි.එම විවාදයට සහභාගී වූ මහාචාර්ය නලින් ද සිල්වා සෘජුව ප්‍රකාශ කරනු ලැබූයේ මෙවැනි වැඩවර්ජන මගින් පවතින ආන්ඩුව අපහසුතාවයට පත්වන බවත් මේ මොහොතේ ජාතියේ ප්‍රමුඛතාවය ලැබිය යුත්තා රනවිරුවා මිස ‍අධ්‍යාපනය නොවන බවත්ය.නලින් ද සිල්වාට විපක්ෂව එදින හෙල උරුමයේ සාමාජිකයෙක් වන අනුරුද්ධ ප්‍රදීප් වාඩි වී සිටි අතර එහිදී ජාතිකවාදී ප්‍රදීප් ජාතිකවාදී සිල්වාගේ කටුක වාග් ප්‍රහාරයකට ගොදුරු වූයේය.

ඇත්තෙන්ම නලින් ද සිල්වා එහිදී නිවැරදිය.මෙබදු සමාජ ආර්ථික සටනක් පාලක ප්‍රභූවේ පැවැත්ම ආරක්ෂා කර දෙන රනවිරු දෘෂ්ටිවාදය සමග පැහැදිලිවම විසංවාදී වේ.වාර්ගික ජාතිකවාදය නඩත්තු කිරීම සදහා මිලියන ගනනින් යුද වියදම් සම්මත කිරීමට සිදුව තිබෙන සන්දර්භයක් තුල අධ්‍යාපනය සදහා වියදම් වැඩි කරන්නේ කෙසේද?මෙහිදී අනුරුද්ධ ප්‍රදීප්ලාට එක්කෝ රනවිරුවා ( අධිපති සිංහල ජාතිකවාදය)  නැතිනම් අධ්‍යාපනය යන දෙකෙන් එකක් තෝරාගැනීමට සිදුවනු ඇත.මලී ටෙලිනාට්‍යයේ නිර්මාල් මහතාට මෙන් ගැමි මලීටත් නාගරික මධුරංගීටත් දෙදෙනාටම පෙම් කිරීම ප්‍රදීප්ලාට දිගටම සිදුකල නොහැක.

දැන් අවශ්‍යව තිබෙනුයේ අධ්‍යාපන අයිතිය පිලිබද අරගලය ආචාර්යවරුන්ගේ සටන නැමැති සීමාවෙන් ඔබ්බට ගිය සමාජ සටනක් බවට පරිවර්තනය කර ගැනීමය.මෙබදු අරගල වටා මහජන පරිකල්පනය පෙලගැසෙන තරමට අවුල් වන්නේ ආන්ඩුව අනුදත් නව ලිබරල් ආර්ථික උපාය මාර්ගයයි.එහිදී ආන්ඩුව අර්බුදයට යන්නේ මෙය කිසිවෙකුගේ දුෂ්ට කුමන්ත්‍රනයක් නිසා නොව ආන්ඩුව යනු එම නව ලිබරල් ආර්ථික උපාය මාර්ගයේ පරම ආරක්ෂකයා වන නිසාය.





Thursday, July 5, 2012

සිරකරුවෝ ද මනුශ්‍යයෝය ( එල්.ටී.ටී.ඊ රැදවියන් හැර )



වුනියාව බන්ධනාගාරය වටලා පොලිස් විශේෂ කාර්ය බලකාය විසින් පසුගිය දිනෙක සිදුකල පහරදීමෙහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස නිමලරූබන් නැමැති දෙමල ජාතික සිරකරු මිය ගොස් තිබේ.වැඩි සම්භාවිතාවයක් තිබෙන්නේ මෙය බහුතරයක් ජනයා තුල කිසිදු කම්පනයක් ඇති නොකරන සාමාන්‍ය පුවතක් පමනක් වීමටය.සිය සගයන් කිහිප දෙනෙකු අපරාධ විමර්ශන අංශයට රැගෙන යාමට එරෙහිව වවුනියාව සිරකරුවන් විසින් එහි ජේලර්වරුන් කීප දෙනෙකු රදවා ගනිමින් විරෝධතාවයක් දියත් කල අතර පසුව හමුදාව මැදිහත්ව එය මර්ධනය කරනු ලැබීය.විශේෂ කාර්ය බලකායේ මෙම මෙහෙයුම දිනපතා දිවයින පුවත්පත විසින් වාර්තා කර තිබුනේ "වවුනියාව බන්ධනාගාරයේ කොටි සෙල්ලම් මැඩලයි" යන හිසිනි.විමල් වීරවංශ ඇමතිවරයාට සම්බන්ධ වෙබ් අඩවියක් එය වාර්තා කරන්නට යොදාගත්තේ " ප්‍රාන ඇපකරුවන් මුදාගෙන කොටි චන්ඩිත් කුදලාගෙන එයි" යන ශීර්ෂයයි.

මෙහෙයුමට පසු දින විශේෂ කාර්ය බලකාය එහි විඩියෝ දර්ශන රූපවාහිනී ආයතනවලට මුදා හැරියේය.සියලුම මාධ්‍ය ආයතන තමන්ගේ ප්‍රවෘත්ති හරහා සාඩම්බර ලීලාවෙන් විකාශය කල මෙම දර්ශන වලින් බැරූරුම් සංග්‍රාමයකට මෙන් විශේෂ කාර්ය බලකා සෙබලු තුවක්කු මානාගෙන බිමට නැවී බන්ධනාගාරය වට කරන ආකාරය, අන නිකුත් වූ සැනින් ඔවුහු එක්වර බන්ධනාගාරයට තුලට කඩා වදින ආකාරය නිරූපනය කෙරුනි.මෙහෙයුමින් පසු කිලුටු ඇදුමින් සැරසුනු බන්ධනාගාර රැදවියන් ඔවුන්ගේ කමිස කොලර වලින් ඇදගෙන විත් බන්ධනාගාර බස් රථයකට පටවනු ප්‍රදර්ශනය වූ අතර පසුව මෙහෙයුමට සම්බන්ධ වූ සෙබලුන්ට ඉහල හමුදා නිලධාරියෙක් අතට අත දී ආචාර කරන ආකාරයද පෙන්වන ලදී.සමස්තයක් ලෙස මෙම පුවත් විකාශයන් මගින් මතුකරන්නට උත්සාහ කල අදහස වූයේ මෙන්න අපේ හමුදාවේ වැඩ වර්ගයේ පනිවුඩයකි.යුද්ධය නිමා වීමෙන් පසු "අපේ හමුදාවේ වැඩ" විකාශය කල වන්නි සටන පන්නයේ වැඩසටහන් නොමැති කමේ සාංකාවෙන් පෙලුනු දකුනේ මධ්‍යම පංතික ප්‍රේක්ෂකාගාරයට බරපතල යුද මෙහෙයුමක් ලෙස හුවා දැක්වුනු උක්ත මෙහෙයුම ඇතැම්විට රසවත් අත්දැකීමක්  වූවා විය හැක.

සැබැවින්ම මෙම මෙහෙයුමේ ඇති වීරෝදාරභාවය කුමක්ද?බන්ධනාගාර රැදවියෝ වැඩිම වුවහොත් අතට හසුවූ දෙයකින් සන්නද්ධව සිටින්නට ඇත.මෙය දුබලයන් සමූහයකට එරෙහිව මනා ලෙස නවීන යුදමය උපාංගයන්ගෙන් හෙබි ප්‍රබලයන් පිරිසක් විසින් කල බලය යෙදවීමකි. 1971 හා 1988 දකුනේ දේශපාලන රැදවියන් ආරක්ෂක අංශ සමග ඇතිකරගත් මෙවැනි ගැටුම් අපමන පැවැතිනි.එවැන්නකදී සිදුවුනු හමුදා පහරදීමක් වීරෝදාර මෙහෙයුමක් ලෙස විස්තර කෙරෙනු ඇද්ද?

අධිපති සිංහල සිතීම් රටාව තුල දෙමල කැරලිකරුවන් /දෙමල සමාජය ගැන වන චිත්‍රය පදනම් වී තිබෙන්නේ යථාර්තයේ පවතින කරුනු මත නොව එම සමාජය පිලිබද කරන ලද පරිකල්පනයක් මතය.මෙම පරිකල්පනය තුල "උන්" සහ "අප" යනුවෙන් විභේදනයක් පවතී.එහිදී "අප" පිරිසිදුය.වීරෝදාරය."උන්" දුෂ්ටය.අමනුශ්‍යයය.එල්ටීටීඊය වෙනුවෙන් සටන් කල රැදවියන් හැදින්වීමට අධිපති ජනමාධ්‍යයන්  බොහෝ විට භාවිතා කරනුයේ කොටි සැකකරුවන්/ත්‍රස්තවාදී සැකකරුවන් යන යෙදුම්ය.දිවයින පුවත්පතට ආරක්ෂක කොලම සපයන කීර්ති වර්නකුලසූරිය ගර්හා සහගතව යොදාගනුයේ කොටි ත්‍රස්තයන් යන වචනයයි.බන්ධනාගාර විරෝධතාවය වනාහි ඒ අනුව කොටි සෙල්ලමකි.

මෙම යෙදුම් හුදු අහඹු ලෙස උපත ලද ඒවා නොවේ.එමගින් සංකීර්න දෘෂ්ටිවාදී සත්‍යයක් පෙන්නුම් කෙරේ.දේශපාලන සිරකරුවන් යන වචනය කෙසේ වෙතත් සිරකරුවන් යන වචනය හෝ භාවිතා නොකොට කෙටි සැකකරුවන්/කොටි ත්‍රස්තයන් වැනි යෙදුම් අධිපති මාධ්‍යයන් විසින් යොදාගන්නේ මෙම රැදවුම්කරුවන් සෙසු මිනිසුන්ගෙන් වෙනස් කුරිරු දුෂ්ට විශේෂයකි යන අදහස ගම්‍ය කරනු වස්ය.
.එබදු "නොමිනිසුන්ට" කවරාකාරයකින් සැලකූවත් ගැටලුවක් නැත යන මනෝභාවය පැනනැගීමට මෙම භාෂාමය භාවිතය විශාල වශයෙන් උපකාරී වේ.

මේ නිසා සාමාන්‍ය තත්වයක් යටතේ නිර්භීත ක්‍රියාවක් යැයි කිසිසේත් විස්තර කල නොහැකි දුබලයා මැඩීම සදහා බලවතා කරන බලය යෙදවීමක් වීරෝදාක උතුම් ක්‍රියාවක් බවට පත්වනුයේ දෙමල අනෙකා - විශේෂයෙන් සිංහල බහුතරවාදය ප්‍රශ්න කිරීමට ඉදිරිපත් වන විසමුම්මිතක දමිලයා  - නොමිනිසෙකි/කෲර අඩ මිනිසෙකි  යනුවෙන් පවතින අධිපති අදහස හේතුවෙනි.

යටත් විජිත යුගවල අධිරාජ්‍යමය රටවල පුරවැසියන් සිය යටත් විජිතවාසීන් කෙරෙහි යොමුකරන ලද්දේ යටත් ජාතීන් වනාහි අර්ධ මනුශ්‍යයන් පිරිසක් වෙති වර්ගයේ දාෂ්ටියකි.විශේෂයෙන් යටත් විජිත සාහිත්‍යය තුල ඉන්දියානුවා/අප්‍රිකානුවා/චින ජාතිකයා යනාදීන් පිලිබද ස්ථාපිත වට්ටෝරු ආකෘතියක් විය.එඩ්වඩ් සයිඩ් සිය orientalism නම් කෘතියෙන් තර්ක කල පරිදි පෙරදිග පිලිබද බටහිර සාහිත්‍යය තුල පවතින මෙම රුපය යථාව ඇසුරින් උපදින්නක් නොව හුදෙක් පෙරදිග පිලිබද බටහිර තුල වූ පරිකල්පනයක් මතින් බිහිවන්නකි.

අධිපති සිංහල කතිකාවත තුල විසම්මුතික දෙමල ජාතිකයා සම්බන්ධයෙන් තිබෙන්නේ අධිරාජ්‍යවාදී බටහිරට යටත් විජිත පෙරදිග වාසිකයා  සම්බන්ධයෙන් වූවා හා සමාන පරිකල්පිත අදහසකි.එම පරිකල්පනය විසින් පීඩක යන්ත්‍රනයක මිනීමරු ක්‍රියාවක් වුව විරෝදාර ක්‍රියාවක් ලෙස දැකීම සදහා මාවත විවෘත කරයි.