Friday, September 30, 2011

වන්දනා කිරීම වෙනුවට කැරලි ගැසීම - Let us learn from Raghavan


IRA සංවිධානයේ ප්‍රචාරක සිතුවමක්

ස හැවිරිදි ශේදු රාඝවන් බන්දුල ගුනවර්ධන ඇමැතිගේ දෙපා නැමැදීම ප්‍රතික්ෂේප කලේය.පසුගිය සැප්තැම්බර් 20 වන දා යාපන පුස්තකාල පරිශ්‍රයේදී ශිෂ්‍යත්ව විභාගයෙන් ඉහලම ලකුනු ලබාගත් සිසුන් සදහා ත්‍යාග පිරිනමනු වස් පැවති උත්සවයකදී  මෙම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම සිදුවිය.මනි දර්ශිකා,රමේෂ් සහ ශාර්මිකා ශර්වානන්ද නම් එම අවස්ථාවට සහභාගී වූ අනෙත් සිසුන් තිදෙනා ඇමැතිවරයාගේ දෙපා නමස්කාර කල අතර හුදෙකලා ශේදු රාඝවන් ත්‍යාග ලබාගැනීමේදී ඇමැති ඉදිරියේ දන නොගැසීය.තමා මුලතිවු දිස්ත්‍රික්කයේ ඉතාම අසීරු තත්වයන් යටතේ ඉගෙන ගත් බවත්,සිය ජයග්‍රහනයේ ගෞරවය හිමි විය යුත්තේ සිය දෙමවුපියන්ට හා ගුරුවරුන්ට පමනක් මිස අන් කිසිවකුට නොවන බවත් මෙම ක්‍රියාව පිලිබද පසුව විමසූ කල්හි ශිෂ්‍යයා මාධ්‍යවේදීන් වෙත ප්‍රකාශ කොට තිබුනි.

මෑතකාලයේ මෙම ලියුම්කරු දුටු හුදෙකලා පුද්ගලයෙකු විසින් සිදුකල වඩාත්ම රැඩිකල් ක්‍රියාව සිදුකිරීමේ ගෞරවය කුඩා ශේදු රාඝවන් වෙත හිමි වේ.රාඝවන් සහ බන්දුල ගුනවර්ධන අතර ඇති සම්බන්ධතාවය අනන්‍යතා කිහිපයක් යටතේ අපට ගොනු කල හැක.පලමුව ගුනවර්ධන ඇමැතිවරයෙකු (ප්‍රභූවරයෙකු) වන අතර රාඝවන් හුදු සාමාන්‍ය සිවිල් වැසියෙකි.දෙවෙනුව ගුනවර්ධන වැඩිහිටියෙකු වන අතර රාඝවන් බාලයෙකි.තෙවනුව ගුනවර්ධන සිංහලයෙකු වන අතර රාඝවන් ‍දමිලයෙකි.

ඉහත අනන්‍යතා අතර සම්බන්ධතාවය පවතින සමාජය තුල ස්ථානගත වී තිබෙන්නේ කෙසේද?එහි සෑම එක් අනන්‍යතාවයක්ම ආධිපත්‍යය පිලිබද හැගවුමක් වන අතර ඊට පසමිතුරු අනෙක් අනන්‍යතාවය යටත්භාවය පිලිබද හැගවුමක් නියෝජනය කරයි.ප්‍රභූ දේශපාලකයා යනු පවතින  සමාජයේ ආධිපත්‍යය සහිත භූමිකාවකි.ආධිපත්‍යය ගොනු වී තිබෙන්නේ දේශපාලකයා නම් ව්‍යුහය තුලය.පුරවැසියා යනු එම ව්‍යුහය වන්දනාමාන කරන යටත් චරිතයකි.සමාන ආකාරයකින් තවමත් ශේෂ වී පවත්නා පූර්ව ධනේශ්වර ආසියාතික මිනිස් සබදතාවන් තුලදී වැඩිහිටියා යනු ආධිපත්‍යය දරන්නාය.ලමයා යනු ඔහු වෙතින් ශික්ෂනය වන,එම නිසා ඔහු වෙත අවනතභාවය පල කල යුතු යැයි අපේක්ෂා කරන්නෙකි.සිංහල - දෙමල අනන්‍යතා අතර ද ඉහත කී ආකාරයේම බල සම්බන්ධතාවයක් පවතී.පශ්චාත් යුද සන්දර්භය තුල සිංහල යනු ජයග්‍රාහී අනන්‍යතාවයක් වන අතර දෙමල - විශේෂයෙන් උතුරේ දෙමල- යනු පරාජිත / යටත් අනන්‍යතාවයකි.ආධිපත්‍යය සංයුක්තව තිබෙනුයේ සිංහල නමැති අනන්‍යතාවය තුලය.උදාහරනයක් ලෙස දකුනේ සිංහල ජනයාට යුද්ධය අවසන් වීම යනු උතු‍රුකරයේ ට්‍රිප් යාමට,නාගදීපය වැදීමට,බිදුනු වතුර බටේ මතට වී ෆොටෝ ගැසීමට උදා වූ රමනීය අවස්ථාවකි.උතුරේ දමිලයාට එය වනාහි අපේක්ෂා භංගත්වයේ සහ පරාජිතභාවයේ මොහොතකි.එල්.ටී.ටී.ඊ ඒකාධිපතිත්වය වෙනුවට ආදේශ වූ හමුදා ඒකාධිපතීත්වයට යටත්ව දකුනින් උතුරට විනෝද චාරිකා එන පිරිස් දෙස බලා සිටීම යනු මේ මොහොතේ උතුරේ දමිලයාට නියම වී ඇති භූමිකාවයි.එනම් යුද්ධය අවසන් වීම නැමැති තනි සිදුවීම සිංහලයාට හා දමිලයාට දනවන්නේ අර්ථ දෙකකි.මෙම වෙනසට හේතුව බහුතරය සහ සුලුතරය අතර තිබෙන පීඩක - පීඩිත සම්බන්ධතාවයයි.

කෙටියෙන් කියන්නේ නම් රාඝවන් හා ගුනවර්ධන අතර ගනුදෙනුවේදී ප්‍රභූ දේශපාලකයා/ආසියාතික වැඩිහිටියා/ජයග්‍රාහී සිංහලයා ලෙස බන්දුල ගුනවර්ධන පීඩකයාගේ භූමිකාවට පන පොවන ප්‍රකාර කිහිපයකි.රාඝවන් නම් පීඩිතයා නිර්ප්‍රභූ වැසියා/ආසියාතික ලමයා/පරාජිත දමිලයා ලෙස අනන්‍යතා තුනකින් යුක්තව පෙනී සිටී.

දැන් බන්දුල ගුනවර්ධනට වන්දනා කිරීම ප්රතික්ෂේප කිරීමෙන් රාඝවන් අභියෝග කරන්නේ කවරකටද?ඉහත කී බල සබදතා ප්‍රකාරයන් ත්‍රිත්වය රාඝවන් මෙහිදී අභියෝගයට ලක් කරයි.ප්‍රභූ දේශපාලකයාට සාමාන්‍ය වැසියන් වැදිය යුත්තේ ඇයි?වැඩිහිටියන් අභිමුව බාල වයස්කරුවන් දන ගැසිය යුත්තේ ඇයි?ඔබ ජයග්‍රාහී සිංහල ධනපති රාජ්‍යයේ කැබිනට් ඇමතිවරයෙකු විය හැක.නමුත් ඔබ ඉදිරියේ මා දන ගැසිය යුත්තේ ඇයි?රාඝවන්ගේ ක්‍රියාව කලාතුරකින් දැකිය හැකි වර්ගයේ රැඩිකල් සංසිද්ධියක් වනුයේ එහි තිබෙන මෙම බහුමානීය ස්වභාවය නිසාය.

පවතින බල ව්‍යුහයන්ට අනුගත වනවාද,ඒවාට එරෙහිව කැරලි ගසනවාද යන විවාදය උනුසුම්ව නැගෙමින් තිබෙන වකවානුවක රාඝවන් සිදුවීම අප වෙත ගෙනෙන සංඥාව අතිශයින් වැදගත්ය.සමාජයේ අධිපතිත්වය දරන බල ව්‍යුහයන්ට අනුගත වීම හා ඒවා ඉදිරියේ දන නැමීම පහසුය.එය ඇග නොරිදෙන භාවිතාවකි.ජයතිලක කම්මැල්ලවීරගේ චුම්බන කන්ද නවකථාවේ එන ලොකු විජේ නම් චරිතය 71 කැරැලිකරුවෙකි.අරගලය පරාජය වී පසුබසිද්දී හෙතෙම රැකවරනය ලබන්නේ චුම්බන කන්ද නම් වන පෙදෙසකය.පසුව පුනරුත්ථාපනය වන ඔහු ප්‍රධාන පක්ෂයකට එක්ව ඇමැතිවරයෙකු බවට පත්වන අතර හේ ඉක්බිති චුම්බන කන්දට එන්නේ එය හොලිඩේ රිසෝට් එකක් බවට පත්කිරීමේ යෝජනාව රැගෙනය.වන අඩවිය ගරිල්ලා කලාපයක් බවට පත්කරගැනීම පවත්නා බල ව්‍යුහයන්ට එරෙහි ඇග රිදෙන වැඩකි.එය හොලිඩේ රිසෝට් එකක් බවට පත්කරගැනීම පවතින දෘෂ්ටිවාදයට අනුගත වීමකි. එනයින් පහසු ක්‍රියාවකි.එහෙත් මෙහිදී අපගේ ගෞරවය හිමි වන්නේ ලොකු විජේ නම් ගරිල්ලා සටන්කරුට මිස හොලිඩේ රිසෝට් යෝජනා ගෙනෙන ඇමැතිවරයාට නොවේ. එලෙසින්ම ‍‍ජාතිවාදය,ආගම්වාදය වැනි සමාජයේ බලපවත්නා පැරනි අගතීන්ට ආමන්ත්‍රනය කරමින්,පවතින බල ව්‍යුහ සමග ගැටෙනවා වෙනුවට ඒවාට අනුගත වෙමින්,ඒ මත්තෙන් ගොඩ යාමට උත්සාහ කිරීම අව්‍යාජ විකල්ප දේශපාලනයක් වෙනුවෙන් සටන් කරනවාට වඩා භෞතිකව පහසුය.සරලය.නමුත් භෞතිකව දුෂ්කර වූ දෙවැන්න මිස පලමුවැන්න කිසිසේත්ම අපගේ ගෞරවයට හෝ විශ්වාසයට හේතු නොවේ.

සටහන - මෙය 2011 ඔක්තෝබර් 02  ලංකා ඉරිදා සංග්‍රහයේ රාමචන්ද්‍ර‍ සටහන යටතේ පල වීමට නියමිතව තිබූ ලිපියයි.ගැටලුකාරී තත්වයක් නිසා පුවත්පත නිකුත් වීම පමා වන බව මේ වනවිට දැනගන්නට ලැබී තිබේ.


Tuesday, September 27, 2011

සිල්වාවරුන්ගේ මුන්නේශ්වරම් වික්‍රමය



හා විනාශයක් නැවැත්වීමට මැදිහත් වීමෙන් මර්වින් සිල්වා ඇමැතිතුමා මහත් වූ කුසල් සම්භාරයක් අත්පත් කරගත් බව  පසුගිය ඉරිදා දිවයින පුවත්පතට ලිපියක් සපයමින් නලින් ද සිල්වා මැතිතුමා ප්‍රකාශ කොට තිබුනි.හලාවත මුන්නේශ්වරම් හි භද්‍රකාලි කෝවිලේ පැවැත්වීමට ගිය සමූහ සත්ව සංහාර අවස්ථාවේදී එම පරිශ්‍රයට පැමින ඇමැති මර්වින් සිල්වා විසින් කරන ලද රගපෑම මෙම ප්‍රශංසාව සදහා පාදක වී තිබුනි. නලින් ද සිල්වා - මර්වින් සිල්වා  දෙබෑයන්ට දුමින්ද සිල්වා ද එකතු කල විට නිර්මානය වන සිල්වා ත්‍රිමූර්තිය වූ කලී රාජපක්ෂවාදයේ අශ්ලීල අවිඥානය හකුලුවා දක්වන සංකේතයකි.සවිඥානිකව රාජපක්ෂ රෙජිමය නම් සත්වයා කථාකරනුයේ දේශවාත්සල්‍යය,සදාචාරය සහ සංවර්ධනය පිලිබදවය.නමුත් එහි යටි සිත වනාහි ජාතිවාදයේ,මූලධර්මවාදයේ හා සමාජ පාදඩකරනයේ අජූව සංකලනයකි.

මුන්නේශ්වරම් හි කාලි කෝවිලේ වාර්ෂිකව සිදුවන සමූහ සත්ව බිලී පූජාව යනු කලෙක පටන් විශාල කතිකාවතකට තුඩු දුන්නකි.මෙම පූජාවට එරෙහිව පසුගිය වසරේ ද භික්ෂූන් පිරිසක් විරෝධතා දැක්වූ අතර මෙවර එය තහනම් කරන ලෙස ඉල්ලා අභියාචනාධිකරනය ඉදිරියේ පෙත්සමක් ද ගොනු කෙරින.එවැනි තහනමක් නිකුත් කිරීම ආගමික චාරිත්‍රයකට අදාල සංවේදී කරුනක් වන බැවින් වැඩිදුරටත් කරුනු විමසා බැලීම සදහා අභියාචනාධිකරනය පෙත්සම විභාග කිරීම කල් තබන ලදී.එම පූජාව සමග ගොඩනැගී තිබුනු ආතතිකාරී පරිසරය සලකා බලා මහජන සාමය කඩ වීමට තිබෙන ඉඩ සැලකිල්ලට ගෙන කෙසේ වුවද පසුව හලාවත මහේස්ත්‍රාත් අධිකරනය විසින් තහනම් නියෝගයක් නිකුත් කරන ලදී.

කාලි දේවිය ඇදහීම මෙන්ම සත්ව බිලී පූජා පැවැත්වීම ද අතිශය ප්‍රාථමික හා ගෝත්‍රික ඇදහිලි වෙති.වර්තමානය යනු ලෝකය පුරා සත්ව හිංසනය පිලිබද අදහස් බොහෝ සෙයින් දියුනු වී තිබෙන යුගයකි.පරිපූර්න වශයෙන් සියලු ආකාරවල සත්ව හිංසනයන්ගෙන් වැලැකීම ප්‍රායෝගික කරුනක් නොවේ.මිනිස් පැවැත්ම සදහා සත්ව පරිභෝජනයේ අවශ්‍යතාවය පිලිගන්නා අතරේ ම එම හිංසනය හැකිතාක් අවම මට්ටමකින් පවත්වාගෙන යාම යනු මේ සදහා ඉදිරිපත් කල හැකි වඩාත්ම සාධාරන විසදුමයි.එම පදනමේ සිට බැලූ කල්හි හුදෙක් මිථ්‍යාමය අභිචාරයක් වෙනුවෙන් වනචාරී ලෙස දහස් ගනන් සතුන් ප්‍රසිද්ධියේ මරා දැමීම අනුමත කල හැකි චාරිත්‍රයක් නොවේ.මෙබදු අභිචාර විධීන්ගේ වලංගුතාවය පිලිබද විධිමත් සංවාදයක් මේ මොහොතේ අවශ්‍ය බවට කිසිදු විවාදයක් තිබිය නොහැක.

කෙසේ නමුත් මෙහිදී අතපසු නොකොට සලකා බැලිය යුතු වැදගත් කරුනක් වනුයේ මර්වින් සිල්වා වර්ගයේ පිරිස් වෙතින් මතුවන බිලී පූජා විරෝධයේ මූලය කවරක්ද යන්නයි.මර්වින් සිල්වා පමනක් නොව සිංහල සමාජයේ බොහෝ පිරිස් මුන්නේශ්වරම් සිදුවීම් අභියස දැඩි සත්ව ප්‍රේමීන් බවට රූපාන්තරනය වූ ආකාරය අපි පසුගිය දවස්වල නිරීක්ෂනය කලෙමු.මෙම සත්ව ප්‍රේමී මනෝභාවය එක්වරම පැනනැගී තිබෙන්නේ කුමක් නිසාද?සත්ව හිංසනය පිලිබද අව්‍යාජව පැන නැගුනු සාධාරන ආවේගයක් නිසාද?

අපට මේ ප්‍රශ්නය තරමක් වෙනත් පැත්තකට යොමුකල හැක.සත්ව හිංසනයට කොන්දේසි විරහිතව එරෙහි වන මෙම සමූහයාගේම වන්දනාවට හා භක්තියට හේතු වන අලි ඇතුන් සහිත පෙරහැර ඉහත සත්ව ප්‍රේමී මනෝභාවය සමග ගලපන්නේ කෙසේද?නිදහසේ ජීවත්වන අලි හෙන්‍ඩුවෙන් ඇන හීලෑ කොට යදම් ලා මිනිස් වින්දනය සදහා පෙරහැරේ ගෙනයාම ආගමික ප්‍රමෝදය වෙනුවෙන් සත්ව හිංසාව අභ්‍යාස කරන වර්තමානයේ පවතින ඉතාම ප්‍රසිද්ධ අවස්ථාවකි.මෙරට මාසිකව තිබෙන කුකුලු මස් සදහා වූ ඉල්ලුම කිලෝග්‍රෑම් මිලියන 8.5 හා 9 අතර සංඛ්‍යාවකි.මේ ඉල්ලුම පැන නගින්නේ කොහින්ද?රජයේ නිල ලත් ගව ඝාතකාගාර වල මැරෙන ගවයන්ගේ මස් අනුභව කරන්නේ කවුද?හුදෙක් ක්‍රිස්තියානීන් හා මුස්ලිමුන් පමනද?හලාවත සිදුවීම ඉදිරියෙ පැනනැගි සත්ව ප්‍රේමය පිලිබද සාධාරන ආවේගය දෛනිකව අත්දකින සත්ව හිංසාව පිලිබද අනෙත් සිදුවීම් වලදී පැන නොනගින්නේ ඇයි?ආගමික ප්‍රමෝදය සදහා කෙරෙන බිලී පූජා හෙලා දකින සැදැහැවතා මරා නොදමා,ජීවිතාන්තය දක්වා හෙන්ඩුවෙන් අනිමින් වද දෙමින් අලි ඇතුන් මිනිස් විනෝදය සදහා පෙරහැරේ ගෙනයාම ඉදිරියේ සාධුකාර දීම පැහැදිලි කල හැක්කේ කවර තර්කය අනුවද?

මුන්නේශ්වරම් හි සත්ව ඝාතනයට එරෙහිව පැනනැගි ජනප්‍රිය සිංහල බෞද්ධ  සත්වප්‍රේමය වූ කලී හුදෙක් මුන්නේශ්වරම් හින්දු කෝවිල හින්දු කෝවිලක් වීම නිසා පැනනැගෙන්නකි.මෙම ජනප්‍රිය විරෝධය පෑමෙහි ඉදිරියෙන් සිටින බොහෝ අය බෞද්ධ නොවන වෙනත් ආගමික ප්‍රජාවන් තමුන් භුක්ති නොවිදින විනෝදයක් විදී යන අසහනය/කුතුහලය මගින් මඩිනු ලැබූවෝ වෙති.තරුනයන් පිරිසක් සමග පසුගිය 10 වන දා අනුරාධපුර නගරයේ මුස්ලිම් සිද්ධස්ථානයක් වටලා එය සමතලා කල අමත ධම්ම නම භික්ෂුව වෙතින් ද නියෝජනය වූයේ එම මනෝභාවයයි.හලාවතදී මාධ්‍ය ඉදිරියේ බාහුබල පෙන්වූ මර්වින් සිල්වා හෝ මර්වින් සිල්වාගේ ක්‍රියාව ඉදිරියේ විසිල් පහර දෙන නලින් ද සිල්වා හදිසි සත්ව කරුනාවෙන් යුතුව එලුවන් හා කුකුලන් වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්නේ ඇයි?සත්ව ප්‍රේමය නිසාද?දෙමල විරෝධය නිසාද?සුලු ජාතීන් පීඩාවට ලක්කිරීම වෙනුවෙන් කොන්දේසි විරහිතව පෙනී සිටින හඩු වර්ගවාදීන් අප රටේ සත්ව අයිතීන් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීම යනු සිනා උපදවන සුලු විභ්‍රමයකි.

 ]] 2011 සැප්තැම්බර් 25 - රාමචන්ද්‍ර සටහන ලංකා ඉරිදා සංග්‍රහය [[ 





Saturday, September 17, 2011

මාලබේ උපාධි ග්‍රොසරිය පිලිබද වස්තුව


මාලබේ වෛද්‍යාතනය - පෞද්ගලිකකරනයේ සුරපුරය 
අංක 1701/19 දරන ගැසට් නිවේදනය මගින් උසස් අධ්‍යාපන ඇමති එස්.බි.දිසානායක විසින් දකුනු ආසියානු වෛද්‍ය හා තාක්ෂනික ආයතනය යනුවෙන් හැදින්වෙන මාලඹේ පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාලය උපාධි පිරිනැමීමේ ශක්නුතාවය සහිත ආයතනයක් ලෙස පිලිගෙන තිබේ.මේ අනුව 1980 දශකයේ අසාර්ථක වූ උතුරු කොලඹ වෛද්‍ය විද්‍යාල ව්‍යාපෘතියේ පටන් වරින් වර අත්හදා බලනු ලැබ අසාර්ථක වූ පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල පිහිටුවීමේ ක්‍රියාදාමයෙහි නව වටයක පලමු වෙඩිමුරය ඇමැති එස්.බී. විසින් නිකුත් කරනු ලැබ ඇත. මෙම පියවර සාර්ථක වුවහොත් එය ලංකාවේ තෘතීය අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රය වෙලදපොලකරනය කිරීමෙහිලා වන වැදගත් පිම්මක් බවට පත්වනු ඇත.

උසස් අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රය නව ලිබරල්කරනයේ ගොදුරක් බවට පත්වීම ආරම්භ වන සලකුනු පෙන්නුම් කරන අවස්ථාවේදීම එම ගොදුරු බිම සටන් බිමක් බවට පත්වන ලකුනු ද මතු වී තිබේ.මාලඹේ උපාධි ග්‍රොසරිය උපාධි පිරිනැමීමේ ශක්‍යතාවය සහිත ආයතනයක් ලෙස නම් කිරීමට එරෙහිව ශ්‍රී ලංකා වෛද්‍ය සභාව මේ වනවිට ඉදිරියට පැමින සිටී.වෛද්‍ය විද්‍යාලයකට ඇවැසි ප්‍රමිති තත්වය අදාල ග්‍රොසරිය විසින් සපුරා නොමැති සන්දර්භයක එය උපාධි පිරිනැමීමේ ආයතනයක් ලෙස පිලිගනු ලැබූයේ ඇයිදැයි එම සභාව අමාත්‍යවරයාගෙන් ප්‍රශ්න කොට තිබුනි.සිය සුපුරුදු බජාර් භාෂාවෙන් වෛද්‍ය සභාවට පිලිතුරු දුන් අමාත්‍යවරයා රජයේ ප්‍රතිපත්තීන්ට අනුකූලව කටයුතු කල නොහැකි නම් වෛද්‍ය සභාව විසුරුවා දමන බවට තර්ජනය කොට සිටියේය.පසුගිය අගහරුවාදා දෙරන රූපවාහිනියේ පැවැති සජීව සංවාදයකට එක් වූ රජයේ වෛද්‍ය නිලධාරීන්ගේ සංගමයේ නිලධාරීන් මාලඹේ උපාධි ග්‍රොසරියේ ප්‍රමිති තත්වය පිලිබද බරපතල ප්‍රශ්න සමූහයක් මතු කරනු ලැබූ අතර එම ප්‍රශ්නවලට පිලිගත හැකි මට්ටමේ පිලිතුරක් ලබා දීමට එම සංවාදයට සම්බන්ධ වූ උසස් අධ්‍යාපන අමාත්‍යංශයේ ලේකම්වරයා අසමත් වූයේය.

උසස් අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රය පෞද්ගලීකකරනය කිරීමේ මෙහෙයුම භාරගෙන තිබෙන ඇමැති එස්.බී.යනු හැදෑරීමට වටිනා කදිම ප්‍රපංචයකි.හගුරන්කෙත අවවරප්‍රසාදිත ග්‍රාමීය පවුලකින් සරසවියට පිවිස කලක් වාමාංශික දේශපාලනයේ යෙදී සිටි මෙම පුද්ගලයා අලුතින් ඉහල පංතියට පැන ගන්නා පීඩිතයන් සාම්ප්‍රදායික ඉහල පාංතිකයන්ටද වඩා පරපීඩක මානසිකත්වයකට ගොදුරු වන ආකාරය සම්බන්ධ අපූරු නිදසුනකි.ඇමතිධූරයේ දිවුරුම් දුන් දා සිට මෙම ඇමතිවරයාගේ පරම අභිලාෂය ලෙස පෙනෙන්නට තිබුනේ කොක්කෙන් හෝ කෙක්කෙන් මෙරට පුද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල ස්ථාපනය කිරීමේ කටයුත්ත ඉටු කර ගැනීමයි.උසස් අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රය තුල ඉටු කල යුතු ඊට වඩා වෙනත් වැදගත් කාර්යයක් ඔහු වෙත නොවූවා වැන්න.එම අරමුන ඉටු කරගැනීමෙහි පලමු පියවර ලෙස එබදු ව්‍යාපෘතියකට දරුනු ප්‍රතිරෝධයක් එල්ල කිරීමේ ශක්‍යතාවය සහිත සංවිධානාත්මක ශිෂ්‍ය ව්‍යාපාරය චප්ප කර දැමීමේ එලඹුමකට හෙතෙම පිවිසියේය.සරසවි “හැදීම“ සදහා තමා සිසුන් දහසක් වුව සිරගත කිරීමට සූදානම් බව හෙතෙම ප්‍රසිද්ධියේ ප්‍රකාශ කලේය.සරසවි බිත්තියක් මත පෝස්ටරයක් ගැසීම,අත්පත්‍රිකාවක් බෙදීම පවා වසරකට ශිෂ්‍යභාවය අහෝසි කිරීමට හේතුවන වර්ගයේ වරදක් ලෙස ප්‍රකාශ කෙරෙන චක්‍රලේඛ නිකුත් කලේය.සියලු ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී හා ශිෂ්ට සම්පන්න චර්යා ධර්මයන් ඉවතලා ශිෂ්‍ය “ත්‍රස්තවාදය“ චප්ප කොට දැමීම මගින් 80 දශකයේ  දකුනේ තරුන “ත්‍රස්තවාදය“ සමතලා කොට දැමූ රන්ජන් විජේරත්න හෝ  උතුරේ දෙමල “ත්‍රස්තවාදය“ සමතලා කොට දැමූ ගෝඨාභය රාජපක්ෂ වර්ගයේ “පොර“ චරිතයකට ආරූඪ විමේ අධිකතර ආශාව හෙතෙම පසුගිය කාලය පුරාම පෙන්නුම් කලේය.

දැන් උසස් අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රය පෞද්ගලිකකරනය කිරීම වෙනුවෙන් වෛද්‍ය සභාව වැනි සිවිල් ආයතන විසුරුවා හැරීමට පවා තමා සූදානම් බවට ඔහු පාරම් බාමින් සිටී.වෛද්‍ය උපාධිය රුපියල් ලක්ෂ 65 කට මිල කරන විශ්ව විද්‍යාල පිහිටුවන්නේ රජය පවසන ආකාරයට “රට“ හෝ “ජනතාව“ වෙනුවෙන් නොව පහසු මාර්ගයකින් සිය දරුවන් වෛද්‍යවරුන් බවට පත්කිරීමේ ආශාව සහිත ධනවතුන්,දේශපාලකයන් හා නිලධාරීන්ගෙන් සමන්විත ප්‍රභූ සමාජ ස්ථතරයක අවශ්‍යතාවය වෙනුවෙනි යන්න සැගවිය නොහැක්කකි.සෞඛ්‍ය හෝ පාසල් අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රෙය් දැනටමත් හටගෙන තිබෙන ආකාරයට සුපිරි පවුල් වල දරුවන්ට සුපිරි පුද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල පද්ධතියක් බිහිවීම සහ සාමාන්‍ය පංතියේ දරුවන්ට ප්‍රතිපාදන හිගකමින් මිරිකෙන වියලී ගිය “පිං“ විශ්ව විද්‍යාල පද්ධතියක් ඉතිරි කිරීම මෙම ක්‍රියාවලියේ අවසන් තාර්කික ප්‍රතිඵලය වන බව පැවැසීමට අමුතු ඥානයක් ඇවැසි නැත.  

කෙසේ වුවද රජයට එරෙහිව සටනට බැස තිබෙන රජයේ වෛද්‍ය නිලධාරීන්ගේ සංගමය අධ්‍යාපන පෞද්ගලිකකරනයේ ඉහත සමස්ථ රූපය ග්‍රහනය කොටගෙන නැත.ඔවුන්ගේ විරෝධය හුදෙක් මාලඹේ ග්‍රොසරියේ “ප්‍රමිතිය“ පමනක් ප්‍රශ්න කරන  තාක්ෂනික විරෝධයකට සීමා වී තිබේ.ධනය හෝ සමාජ මට්ටම කවරක් වුවද දක්ෂතාවය තිබේ නම් අධ්‍යාපනයේ සම අවස්ථා ලැබෙන ආකාරයකට සමාජයක උසස් අධ්‍යාපන ප්‍රතිපත්තිය සකස් විය යුතුය.රජයේ පෞද්ගලිකකරන ව්‍යාපෘතිය සම්බන්ධ සරල තාක්ෂනික විරෝධයකට කොටු නොවී එම ප්‍රශ්න කිරීම පුලුල් සංකල්පමය මානයක් කරා ගෙන යාම ඒ නිසා මේ මොහොතේ අත්‍යවශ්‍ය සාධකයක් ලෙස පවතී.

( 2011 සැප්තැම්බර් 18 - ලංකා ඉරිදා සංග්‍රහය - රාමචන්ද්‍රගේ සටහන )