Sunday, September 20, 2009

පැනනැගීමට නියමිත කුනාටුව සදහා පෙරවදනක්


රුපියල් 500 ක අවම වැටුපක් වෙනුවෙන් වතු ජනතාව අතරින් පැන නැගුනු අරගලය මේ වනවිට තාවකාලිකව යටපත් කරගන්න හාම්පුතුන්ගේ සංගමය සහ රජය සමත් වී තිබෙනවා.කෙසේ නමුත් හාම්පුතුන්ගේ සංගමය සමග තොන්ඩමන් එකගතාවයකට පැමිනයත් තමන් 500 සටන නොනවත්වන බව චන්ද්‍රසේකරන්ගේ වෘත්තිය සමිතිය ඇතුලු සමිති කිහිපයක් ප්‍රකාශ කොට තිබෙනවා.රුපියල් 500ට මෙහා සටන නැවැත්වීමට විරෝධය දක්වමින් සිය ගනන් වතු ජනයා පසුගිය දිනවල විරෝධතා ව්‍යාපාර වලට සම්බන්ධ වුනා.පොලිසිය විසින් ඒවාට කදුලු ගෑස් ප්‍රහාර එල්ල කරනු ලැබුවා.
මෙම විරෝධතා ව්‍යාපාර ආකාර දෙකකින් වැදගත් වෙනවා.
එක පැත්තකින් මෙය තමන් ගොදුරු වී සිටින පීඩනයට එරෙහිව වතු ජනයා අතරින් පැන නැගුනු විරෝධයක්.අනිත් අතින් තොන්ඩමන්ගේ අවස්ථාවාදී වෘත්තිය සමිති ක්‍රියාකලාපයට එරෙහි කැරැල්ලක් ලෙසත් මෙම විරෝධතා වැදගත් වෙනවා.
වතුකරයේ ජනයාගේ පීඩනය තොන්ඩමන් වර්ගයේ අවස්ථාවාදීන් විසින් තමන්ගේ පැවැත්ම බවට ශත වර්ෂයකට අධික කාලයක් පුරා පත්කරගෙන සිටිනවා.වතුකරයේ ජතතාව ගොදුරු වී සිටින අධික පීඩනය පුපුරා යන්න නොදී පාලකයන්ට වාසිදායක විදිහට කලමනාකරනය කරගන්න තොන්ඩමන් විසින් විශාල වැඩකොටසක් කරනු ලබන අතර ඉතිහාසය පුරා පාලකයන් ඇමැති ධූර වලින් පුදනු ලැබ තොන්ඩමන්ලාට මේ සදහා කෘතගුන සලකා තිබෙනවා.වඩා යහපත් ජීවිතයක් ලබාගන්න නම් වතු ජනයා පලමුව පුපුරවා දැමිය යුතු විලංගුව වන්නේ තොන්ඩමන්ලාගේ මෙම අවස්ථවාදී නායකත්වයයි
කොහොම වුනත් වැඩ වැරුම නතර කරන්න තොන්ඩමන් තීන්දු කලත් එම තීරනය නොතකා පෙලපාලි යාමට වතුකරයේ ජනයා පෙලඹීම තුලින් පැහැදිලි වෙන්නේ තොන්ඩමන්ලාගේ සාම්ප්‍රදායික නායකත්වය ඉවසා සිටීමට එම ජනයා අතර සිටින සටන්කාමී කොටස් තවදුරටත් සූදානම් නැති බවයි.ඇමතිවරයෙක් වන චන්ද්‍රසේකරන්ටත් වැඩවර්ජනය දිගටම ගෙනයාමට බල කොට තිබෙන්නේ වතු කම්කරු ප්‍රජාව පතුලෙහි කැකෑරෙමින් තිබෙන විරෝධාත්මක මනෝභාවයයි.

ඉල්ලීම් 8 ක් පදනම් කරගනිමින් ජාතික වෘත්තිය සමිති මධ්‍යස්ථානය වි‍රෝධාත්මක ක්‍රියාවලියකට අවතීර්නය වෙන්නේ මෙම පසුබිම තුල.ඇත්තම ගත්තොත් රටේ බහුතර වැඩකරන ජනයා ජිවත් වෙන්නේ ඉතාම අපහසුවෙන්.රට තුල නිෂ්පාදන ආර්ථිකයක් නැති නිසා රජයට ආදායම් ලැබීමට තිබෙන එකම ක්‍රමය බවට පත්වෙලා තියෙන්නේ ජනතාව මත බදු පැටවීම.පෙට්‍රල් ලීටරයක රුපියල් 80ක් අඩංගු වෙන්නේ බදු.කිරිපිටි වැනි අත්‍යාවශ්‍ය භාන්ඩ මත පවා විශාල වශයෙන් බදු පනවා තිබෙනවා.ස්වකීය පැවැත්ම උදෙසා රජය සමාජය බදු හරහා සූරාකන අතර මෙසේ උපයනු ලබන බදු මුදල් අනිත් අතට වියදම් කෙරෙන්නේ සුබසාදන වාදී පදනමකින් නෙමෙයි.
විදේශ ඇමැති සිය දියනිය උදෙසා ලක්ෂ 45 ක උපන් දින සාදයක් දැමීම,කෝටි ගනන් වියදම් කරමින් රටේ ප්‍රත්‍යන්ත ප්‍රදේශ වල රජ මාලිගා තැනවීම වැනි දේවල් සරල ලෙස බාර ගත යුතු සිදුවීම් නෙමෙයි.සමාජය බදු හරහා සූරාකන රජය එම බදු හරහා ඉතාම පසුගාමී වර්ගයේ දේශපාලන හා නිලධාරී තන්ත්‍රයක් නඩත්තු කරමින් සිටිනවා.ජනතාවගේ විදවීම සහ දේශපාලක ප්‍රභූ තන්ත්‍රයේ පැවැත්ම කියන දේවල් මේ නිසා එකිනෙක වෙන් කල නොහැකියි.මේ දෙක එකිනෙකට සම්බන්ධයි.
රටේ පොදු ජනයා මත බදු පැනවූවත් ඊට සමානුපාතිකව සාධාරන ලෙස වැටුප් ඉහල යාමක් දකින්නට නැහැ.මේ තත්වය අන්තිම නරක ලෙස පවතින්නේ පුද්ගලික අංශය තුල.මේ නිසා රටේ වැඩකරන ජනයා ඇත්ත අමාරුකම් ගනනාවකින් බැටකමින් සිටිනවා යන්නත් එම අමාරුකම මතුවෙන්නේ රජයේ අසාර්ථක ආර්ථික ප්‍රතිපත්තීන් වල ප්‍රතිඵලයක් ලෙස බවත් පැහැදිලියි.
මහා පරිමාන වෘත්තීය අරගලයක් සදහා මේ අනුව විෂය මූලික පරිසරයක් රට තුල ඇති වෙමින් තිබෙනවා.

වෘත්තිය අරගලයක් ගැන ඇසෙන සැනින් උපහාසාත්මක වෙන අමාත්‍ය වර්ගයා වහා මතක් කර දෙන්නේ අවසන් වරට රටේ පැවැති ජාතික මට්ටමේ වැඩවර්ජනය වන 2008 ජූලි 10 වර්ජනය පිලිබදව.එය අපේක්ෂා කල පරිදි සාර්ථක නොවූ බව සත්‍යයක්.ගිය පාරත් වර්ජනේ කලානේ,මේ පාරත් කොරලා බලමු වර්ගයේ පාරම් බාන ඇමතිවරුන් ඇතිවෙමින් තිබෙන වෘත්තිය අරගල සූදානම අඩුතක්සේරු කරන බව -අඩුම තරමින් එහෙම අඩුතක්සේරු කරන බව පෙන්වන බව - පෙනෙන්නට තිබෙනවා.
කෙසේ නමුත් ජූලි 10 වර්ජනය අවස්ථාවේ රටේ දේශපාලන සන්දර්භය සහ මේ මොහොතේ රටේ දේශපාලන සන්දර්භය තීරනාත්මක ලෙස වෙනස්.2008 රට තුල සිවිල් යුද වාතාවරනයක් තිබුනු නිසා පාලකයන්ට වෘත්තිය අරගලයට මුහුන දීමට යුද්ධය හොද කඩතුරාවක් වුනා.එවිට පාලකයන් පැවසුවේ "දැන් කලබල කරන්න එපා.යුද්ධය ඉවර වුන ගමන් අපි උඹලාට සලකනවා"වැනි කතාවක්.
මේ කතාව සැලකිය යුතු ලෙස සමාජය එම අවස්ථාවේදී ගිල දැමූ බව රහසක් නෙමෙයි.කොහොම වුනත් පාලකයන්ට එම මොහොතේදී පැවති යුද්ධය නමැති "වාසිය" තවදුරටත් භූමිය මත වලංගු නැහැ.
දැන් යුද්ධය නිම වී සැලකිය යුතු කාලයක් ගත වී තිබෙනවා.යුද්ධය දිනූ මහ රජා ගැන වර්නනාවන් සහ ජාත්‍යන්තර කුමන්ත්‍රන,ජනපති ඝාතන කුමන්ත්‍රන ගැන ත්‍රාසජනක කතා මිස පොදු සමාජයට කිසිවක් ලබාදෙන්නට ආන්ඩුවට හැකියාවක් ලැබී නැහැ යන්න අතිශය පැහැදිලි සත්‍යයක්.
යුද්ධය දිනුවාම දෙනවා කිව්ව සහන කෝ?යන ප්‍රශ්නය මිනිසුන් අතරින් පැන නැගීම මේ අනුව ඉතාම තර්කානුකූලයි.මේ නිසා වෘත්තිය සමිති ව්‍යාපාරයට 2008 ජූලි වල නොතිබුනු විශාල ඉඩක් 2009 ඔක්තෝබර් වල නිර්මානය වී තිබෙන අතර වෘත්තිය සමිතිවලට සටන් භූමිය වාසි වන තරමට පාලකයන්ට භූමියේ තත්වය අවාසිදායක වී තිබෙනවා.

කෙසේ නමුත් එසේ සාපේක්ෂව වාසිදායක පරිසරයක් තිබුන පමනින් වෘත්තිය අරගලයක් සාර්ථක වෙතැයි පැවසිය නොහැකියි.සාර්ථක ලෙස සටනකට යාමට නම් රටේ වැඩකරන ජනයා සහ වෘත්තිය සමිති සලකා බැලිය යුතු කාරනා කිහිපයක් තිබෙනවා.
1.පැන නැගෙන වෘත්තිය සමිති සටන වචනයේ නියම තේරුමින්ම "ජාතික" එකක් බවට පත්කර ගැනීම වෘත්තිය සමිති ව්‍යාපාරය ඉදිරියේ තිබෙන වගකීමක්.2008 වර්ජනයට පක්ෂ දේශපාලන ලේබලයක් ඇලවීමට පාලකයන්ට අවස්ථාව ලැබුනු අතර එය වර්ජනයට ජනයා ගොනු කිරීමේදී අවාසිදායක ලෙස බලපෑවා.මෙය JVP වැඩක් හෝ UNP වැඩක් නෙමෙයි පොදුවේ වැඩකරන සියලු ජනයාගේ වැඩක් කියන මනෝභාවය ඇති කිරීම අතිශය වැදගත්.
අරගලයේ හරය දේශපාලනිකයි.නමුත් එම හරය අමු අමුවේ මතු වෙන්නට ගියහොත් එය පාලකයන්ගේ වාසියක් බවට පත්වෙන්න ඉඩ තිබෙනවා.
2.යුද ජයග්‍රහන වල ප්‍රතිඵලයක් ලෙස රජයේ මිලිටරි යාන්ත්‍රනයට විශාල බලයක් ආරෝපනය වී තිබෙනවා.හදිසි නීතිය වැන මර්ධන නීති නොවැලැක්විය හැකි ලෙස වෘත්තිය අරගලයකට එරෙහිව එල්ල වන බව උපකල්පනය කිරීමට අමුතු ඥානයක් අවශ්‍ය නැහැ.මෙම මර්ධන තන්ත්‍රය සමග පොර බැදීම ඉදිරි සටනකදී ඉතාම තීරනාත්මකයි.මේ නිසා මෙම මර්ධන නීති වල ඇත්ත ස්වරූපය සමාජයට හෙලිදරවු කිරීමෙන් තොරව වෘත්තිය සටනකට පිවිසීම ප්‍රායෝගිකව නිෂ්පලයි.
3.ඇත්ත වශයෙන්ම වැඩ වර්ජනයකදී අවසාන වශයෙන් සලකා බැලෙන්නේ "බලය" පිලිබද කාරනයයි.වැඩිම බලය පෙන්වීමට හැකියාව ලැබෙන පාර්ශවයට සමාජයේ සහය ලැබෙනවා.
රජය සතුව විශාල යාන්ත්‍රනයක් තිබෙනවා.මේ නිසා විශාල බලයක් යෙදවීමට ඔවුනට නිසග අවකාශයක් තිබෙනවා.වෘත්තිය සමිති ව්‍යාපාරය ජය ගත යුතු තීරනාත්මකම අභියෝගය මෙයයි.තමන් බලවත් බව සමාජයට ඒත්තු ගන්වන තරමට වෘත්තිය සටනට අවශ්‍ය කරන සමාජ සහය ලැබෙනවා.
රාජ්‍ය බලය අබිබවා ස්වකීය බලය පෙන්වන්නේ කෙසේද?

අවිවල විවේචනය විවේචනයේ අවිවලින් පරාජය කල නොහැක.ද්‍රව්‍යමය බලයක් පෙරලා දැමිය හැක්කේ පෙරලා යෙදෙන ද්‍රව්‍යමය බලයකින් පමනි
- කාල් මාක්ස්

වැඩ කරන ජනතාව "අහිංසක" වුවහොත් රජය යොදන බලය සමග ගැටීමට කිසිදාක අවස්ථාවක් ලැබෙන්නේ නැහැ.ආන්ඩුව ස්වකීය සාධාරන ඉල්ලීම් ඉදිරියේ දන ගැස්වීමට නම් මේ අනුව අහිංසක නොවන ක්‍රියාමාර්ග වලට එලඹීමට (කැමති වුනත් නැතත්) වැඩකරන ජනයාට සිදුවෙනවා.ආන්ඩුව ඇදලා දෙන කොටුව තුල රැදී නොඉද රාමුව කඩා දැමීමට වෘත්තිය සමිති ව්‍යාපාරය සමත් වෙන තරමට සමාජයේ අනුග්‍රහය ලබා ගැනීමට ඔවුනට අවකාශ ලැබෙනවා.

කොහොම නමුත් එලඹෙමින් තිබෙන මොහොත දේශපාලනකිව කිසිවෙකුට සනීප සුවදායී සාමකාමී මොහොතක් නම් නෙමෙයි යන්න පැහැදිලියි.යුද ජයග්‍රහනයේ ඝෝෂාවෙන් යටපත් කල නොහැකි තරමට සමාජයේ ප්‍රශ්න සමාජය පතුලේ පැසවමින්,කැකෑරෙමින් තිබෙනවා.
වැඩකරන ජනතාව ඉතිහාසය පුරාවට පාලකයන් විසින් රවටනු ලැබුවා.දැනටත් රවටමින් තිබෙනවා.
නමුත් සමාජයක බලසම්පන්නම බලවේගය වැඩකරන ජනතාවයි.වැඩකරන පංතිය නිදා සිටින යෝධයෙක්.මෙම යෝදයා අවදි වුන දවසට කල හැකි දේ කෙතරම් දැයි අවම වශයෙන් එම යෝදයාවත් නොදන්නවා ඇති.

Revleft - ගොඩවෙලා බලන්නට වටින වෙබ් අඩවියක් ගැන


අපගේ බ්ලොග් සහෘදයා පාලිතගේ යෝජනාවක් මත මේ සටහන ලියැවෙන්නේ දේශපාලන වෙබ් අඩවියක් පිලිබදව හදුන්වා දීමේ සටහනක් ලෙසයි.

http://www.revleft.com/vb/

Revleft නමැති වෙබ් අඩවිය මේ වනවිට ලෝකය පුරා වාමාංශික හා නිදහස් මතධාරීන් අතර ජනප්‍රිය වෙබ් අඩවියක්.මෙය විවිධ කරුනු පිලිබද සාකච්ඡා කෙරෙන forum එකක් ලෙසයි ක්‍රියාත්මක වෙන්නෙ.
දේශපාලනය,දර්ශනය,කලාව හා සාහිත්‍යය,කාලීන සමාජ දේශපාලන ප්‍රවනතා වැනි බොහෝ දේවල් පිලිබද සංවාද මෙම අඩවිය තුල සිදුවෙනවා.මේ සංවාද වලට ලෝකය පුරා ඉන්න විශාල පිරිසක් එකතු වෙනවා.ඒ නිසා මෙම අඩවිය කියන්නෙ ලෝකයේ දේශපාලන ප්‍රවනතා ගැන අදහසක් ගැනීමට වගේම ඉගෙන ගැනීම සදහාද ඉතාම හොද මූලාශ්‍රයක්.
Revleft යන්නෙහි අදහස Revolutionery left -විප්ලවවාදී වාමාංශය- යන්නයි.වැදගත් කාරනය නම් මෙහි අදහස් දක්වන්න සම්බන්ධ වෙන පිරිස් විවිධ මත දහරාවන්ට අයත් අය වීමයි.ඒ කියන්නෙ වාමාංශික දේශපාලනයට අයත් විවිධ උප ප්‍රවනතා වලට සම්බන්ධ අදහස් ගැන අවබෝධයක් ලබාගැනීමට මින් ඉඩක් ලැබෙනවා.මාක්ස් ලෙනින් වාදීන්,අරාජකවාදීන්,ට්‍රොට්ස්කිවාදීන්,මාවෝවාදීන් වැනි විවිධ ආස්ථානයන්ගේ සිටින අය විවිධ කාරනා ගැන දක්වන අදහස් මෙහි අන්තර්ගත වෙනවා.
විවිධ අදහස් වලට සවන් දෙන්නත් ඉන් වඩා උචිත අදහස් තෝරා බේරා ගන්නත් වෙබ් අඩවියේ පරිශීලකයන්ට මේ නිසා ඉඩක් විවර වෙලා තිබෙනවා.
කොහොම වුනත් මාක්ස්වාදය,ධනවාදය,සමාජවාදය ගැන වර්තමානය තුල පොර ටෝක් දෙන බොහෝ අය අඩුම තරමින් එම පොර ටෝක් දෙනු ලබන්නේ අදාල විෂයන් පිලිබද අධ්‍යයනයකින් හෝ තොරවයි.තමන් මාක්ස්වාදීන් යැයි කියාගන්නා අය වගේම මාක්ස්වාදයට ඇට්ටි හැලෙන්න පහර දෙන බොහෝ දෙනෙකුත් මාක්ස්වාදය පිලිබද ගැඹුරු හැදෑරීමක යෙදුන අය නෙමෙයි.උඩින් පල්ලෙන් මාක්ස්වාදය ගැන කියවා එහි සාරය ග්‍රහනය කර නොගෙන මතුපිට කරුනු දෙක තුනක් අල්ලාගෙන හතර අතේ වනන ස්වරූපයකුයි දකින්න තිබෙන්නේ.
හැදෑරීම කියන්නේ කොහොමත් මොලය වෙහෙසෙන වැඩක්.එහෙත් කාල් මාක්ස් සදහන් කොට තිබෙන ආකාරයට විද්‍යාවට රජ මාවතක් නැත.හැදෑරීම හිසට තාවකාලිකව වෙහෙසක් විය හැකි වුවත් දිගුකාලීනව එය ඉතාම ඵලදායී.
හැදෑරීමේ මාවත තෝරා නොගෙන යම් දර්ශනයකින් ගේම ඉල්ලීම පහසු දෙයක් වුනත් එය අමන වැඩක් බව හදාරන්නා දන්නවා.

දේශපාලනය ගැන කියැවීමක් සහිත අයට පමනක් නෙමෙයි ඒ පිලිබද අන්දො සංසාරයක් නොදන්නා නවකයන් වෙනුවෙන් පවා Revleft තුල ඉඩක් පවතිනවා.මෙහි learning නමැති කොටස තුල ඕනෑම ප්‍රශ්නයක් ඇසීමට අවස්ථාව තිබෙන අතර මේ නිසා ඉගෙන ගන්න කැමති අය සදහා මෙය ඉතා වටිනා අවකාශයක්.
මේ නිසා මේ ආරාධනය ‍ඔබ සියලු දෙනාට.වම,විප්ලවය,මාක්ස් ගැන ඔබ දැනට කුමක් සිතාගෙන සිටියත් ගැටලුවක් නැහැ.නිකමට මෙම අඩවියට ගොඩ වෙලා බලන්න.අපිට සමාජයක් විදිහට කෙලවෙලා තියෙන්නේ ඔලුවෙන් තීරන ගන්න අවශ්‍ය තැන්වලදී පපුවෙන් තීරන ගන්න ගිය නිසා.ඊට හේතුව අපි බොහෝ දෙනෙක්ගේ ඔලු හිස් වීම.
දැනුමෙන් සහ අධ්‍යනයෙන් හිස් පුරවා ගැනීම මේ නිසා කොයි පැත්තෙන් බැලුවත් වටිනවා.
x එකේ පරන සගරාවක තිබුනු උපුටනයකින් මෙම සටහන අවසන් කරන්නම්.

ජීවිතය කියන්නේ විද්‍යාවේ මාවතයි
හැදෑරීම කියන්නේ මාවතේ ගීතයයි

Friday, September 4, 2009

උපු‍ටා ගැනීම් කිහිපයක්


ආගමික පීඩාව එකවරම සැබෑ පීඩාවේ ප්‍රකාශිත වීම සහ සැබෑ පීඩාවට එ‍රෙහි විරෝධයද වේ.ආගම පීඩිත සත්වයාගේ සුසුමය.හදවතක් නැති ලෝකයෙහි හදවතය.එසේම එය ප්‍රබෝධ රහිත තත්වයන්ගේ ප්‍රබෝධයයි.
එය ජනතාවගේ අබිංය
-කාල් මාක්ස්


නූතන කම්කරු පංති ව්‍යාපාරය මෙන්ම ක්‍රිස්තු ලබ්ධියද මුල් වකවානුවේ පීඩිත ජනතාවගේ ව්‍යාපාරයක් විය.එය ප්‍රථමයෙන්ම පෙනී සිටියේ වහලුන් සහ වහල්භාවයෙන් නිදහස් කරනු ලැබූවන්ගේද,සියලු අයිතිවාසිකම් අහිමි කරනු ලැබූ දුප්පත් ජනයාගේද,එසේම රෝමය විසින් යටත් කරගනු ලැබූ හා විසිරුවනු ලැබූවන්ගේ ආගම වශයෙනි.ක්‍රිස්තු ලබ්ධිය හා නූතන සමාජවාදය යන දෙකම වහල් බැමිවලින් සහ දුක්ඛිතභාවයෙන් අනාගත ගැලවීම ගැන දේශනා කරයි.
ක්‍රිස්තු ලබ්ධිය මෙම ගැලවීම මරනින් මතු ස්වර්ගයේ මතු ජීවිතයක තබයි.සමාජවාදය එය මේ ලෝකයේ සමාජ පරිවර්තනයක තබයි
-ෆෙඩ්රික් එංගල්ස්


මම දුගීන්ට ආහාර දෙනවිට ඔවුහු මට ශාන්තුවරයෙකැයි පවසති.ඔවුන් දුප්පත් වීමට හේතුව මම විමසන විට - ඔවුහු මා කොමියුනිස්ට්වාදියෙකැයි හෙලා දකිති
-Dom Helder Camara

චලනය වීමට උත්සාහ නොකරන්නෙක් කිසිදාක තමන්ව බැද ඇති යදම් නිරීක්ෂනය නොකරනු ඇත
-රෝසා ලක්සම්බර්ග්

පීඩකයා සතු ඉතාම බලසම්පන්න ආයුදය නම් පීඩිතයාගේ පීඩිත මනසයි
-ස්ට්ව් බිකෝ

පලමු කැරැල්ල දේවධර්මවාදයේ සුපිරි ආධිපත්‍යයට හා දෙවියන්ගේ අවතාරයට එරෙහිව ගැසිය යුතුය.
ස්වර්ගයේ අධිපතියෙක් අපට ඉහලින් සිටින තුරා අප මිහිමත වහල්ලු වම්හ
-මිහයිල් බකුනින්

විප්ලවය යනු ඉබේම ඉදී බිම වැටෙන ඇපල් ගෙඩියක් නොවේ.ඔබ එය කඩා බිම දැමිය යුතුය
-චේ ගෙවාරා

මුලින් ඔවුන් ඔබව ගනන් නොගනු ඇත.පසුව ඔවුන් ඔබට හිනාවෙනු ඇත.ඉක්බිති ඔවුන් ඔබට පහර දෙනු ඇත.
එවිට ඔබ ජයග්‍රාහීය!
-මහත්මා ගාන්ධි

පීඩිතයා තමන්ව පෙලන අසාධාරන ක්‍රමයක් උදාසීනව පිලිගැනීම තුලින් පීඩකයා තරම්ම දුෂ්ටයෙක් බවට ‍පත්වේ
-මාටින් ලූතර් කිං

පීඩිත ජනයාට සෑම අවුරුදු කිහිපයකටම වතාවක් තමන්ව සූරාකන පංතියේ කවර නියෝජිතයෙක් විසින් තමන්ව සූරාකෑම කල යුතුද යන්න චන්දයෙන් තීරනය කිරීමේ "අවස්ථාව" හිමි වී ඇත
-කාල් මාක්ස්

මිනිස් සිරුරට ඔක්සිජන් අවැසි වන්නේ යම් සේද සමාජවාදයට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය අවැසිය
-ලියොන් ‍‍ට්‍රොට්ස්කි

අහෝ ස්වාමීනි ඔබේ නීති වලින් ඇති ප්‍රයෝජනය කවරක්ද?
"හොද"මිනිසුන්ට ඒවා අදාල නැත."නරක"මිනිසුන් ඒවා පිලිපදින්නේ නැත.
-Ammon Hennacy

මම විප්ලවය ආරම්භ කලේ මිනිසුන් 82ක් සමගිනි.මට එය යලිත් වරක් කරන්නට සිදු වුවහොත් මිනිසුන් 10ක් හෝ 15 සමගින් වුවත් සම්පූර්න විශ්වාසය සහිතව එය කිරීමට මැලි නොවෙමි.
ඔබට කල යුතු දේ පිලිබද විශ්වාසයක් සහ කල යුතු දේ පිලිබද සැලසුමක් තිබේ නම් සංඛ්‍යාව කෙතරම් කුඩා වුවද එහි වැදගත්කමක් නොමැත
-ෆිදෙල් කැස්ත්‍රෝ


Wednesday, September 2, 2009

තිස්සනායගම්ට දඩුවම විසි වසරයි නම් අමරසේකරට කීයද?


මාධ්‍යවේදී තිස්සනායගම්ට බරපතල වැඩ සහිතව විසි වසරක සිර දඩුවම් නියම කිරීමේ පුවත මේ වන විට තරමක් පැරනි පුවතකි.ඔහුට එල්ල කොට තිබුනේ ජාතිවාදී හැගීම් ඇවිස්සීමට උත්සාහ දරන ලදී යන චෝදනාවයි.ඔහු විසින් සංස්කරනය කරන ලද සගරාවක එවැනි ජාතිභේදවාදී අදහස් සහිත ලිපි පලකලේය යන පදනම මත විසි වසකට ඔහුව දග ගෙට යවන ලදී.
තිස්සනායගම්ගේ විවාදයට පාත්‍ර වූ ලිපි සහිත සගරා කියවීමට අපට අවස්ථාවක් ලැබී නැත.ඒ නිසා ඔහු ජාතිවාදය ඇවිස්සුවේද නැද්ද යන්න පිලිබද නිශ්චිත විනිශ්චයකට ඒමට මේ ලියුම්කරුට නොහැක.කෙසේ වුවද ජාතිවාදය අවුස්සන අදහස් පල කිරීමට දඩුවම බරපතල වැඩ සහිත විසි වසරක සිර දඩුවමක් නම් ඒ සමග සිහියට එන කාරනා ගනනාවක් පවතී.

2009.08.22 දිවයින පුවත්පතේ ගුනදාස අමරසේකර මහතාගේ ලිපියක් පලවී තිබිනි."විසදුම ගැන තදියම කිම"මැයෙන් පලවී තිබුනු එම ලිපියේ මෑතකදී පැවති යාපනය/වවුනියා මැතිවරන ප්‍රතිඵල සමාලෝචනයක්ද ඇතුලත්ව තිබුනි.දිවයින මිලට ගන්නවාට වඩා රුපියල් හතලිහක කඩල කෑම ඇගටත් මනසටත් හොද යැයි කල්පනා කරන නිසා දිවයින මිලට ගැනීම සිදු නොකරතත් දිවයින ලිපි නොමිලේම අප වෙත ගෙන එන කාරුනික බ්ලොග් සගයෙක් සිටින නිසා ඔහුගේ අඩවියෙහි තිබී මෙම ලිපිය කියවීමට අවස්ථාවක් ලැබිනි.

http://kasapabbatha.blogspot.com/2009/08/blog-post_24.html

වවුනියාව චන්දයේදී රජය ලද දේශපාලන පරාජය ගැන කතාකරන අමරසේකර එසේ රජය පරාජය වූයේ තමන් මුදවාගෙන තමන්ගේ ප්‍රදේශ සංවර්ධනය කිරීමට රජය කරන මහගු කාර්ය භාරය තේරුම් ගැනීමට තරම් හදක් හෝ මනසක් උතුරේ ජනතාවට නැති නිසා යැයි පවසයි.කෙලෙහිගුනය යනු මානව ගුනාංගයකි.තමන්ට මෙච්චර කරන ආන්ඩුවට සලකන්න දෙමල ජනතාවට නොහැකි වීමෙන් ඔවුන‍ගේ හද මනස - එනම් මානවභාවය ගැන ගැටලුවක් මතුවේ.හදක් මනසක් නැත්තේ තිරිසනුන්ටය.මැතිවරනයේදී රජය ප්‍රතික්ෂේප කිරීමෙන් පෙනී යන්නේ දෙමල ජනයාට එවැනි හද මනසක් නැති බවයි.මේ අමරසේකරගේ ලිපියේ එන ප්‍රධාන අදහසයි.
අමරසේකර තවදුරටත් මෙසේ කියයි.

මෙ නයින් බලන විට අපට නොකැමැත්තෙන් හෝ එළැඹිය හැකි නිගමනය නම් උතුරේ වසන ඒ පීඩිත ජනතාව තමනට කියා හද - මනසක්‌ නැති, තමන්ට කියා පෞරුෂයක්‌ මෙතෙක්‌ හිමිකර නොගත්, අධම නායකයන් විසින් පාගාගෙන පාලනය කිරීම නිසා මනු - සත්ව විශේෂයක්‌ බවට පත්කර ඇති පිරිසක්‌ බවයි. එවැනි තිරිසන් පාලනයකට නතු කරන ලද සත්වයා ඉන් මුදවා ගත්තද පැරැණි පුරුදු අනුව හැසිරෙන බව අපි දනිමු.

දැන් මේ කියන්නේ කුමක්ද?උතුරේ ජනතාව යනු හදක් මනසක් නැති තමන්ටම කියා පෞරුෂයක් නැති තිරිසනුන් පිරිසක් බව මිස අන් කවරක්ද?
හදක් මනසක් ඇත්තේ අමරසේකරලාටය.දකුනේ ජනයාටය.උතුරේ මිනිසුන් යනු එවැනි පෞරුෂයක් නැති නිවටුන් පිරිසකි.
ජාතිවාදය යන්නෙන් සරලව අදහස් වෙන්නේ එක් ජාතිකත්වයක් උසස් යැයි හුවා දක්වමින් වෙනත් ජාතික අනන්‍යතාවයක් හෑල්ලුවට ලක් කිරීමය.එය දෙකේ පංතියෙහිලා සැලකීමය.සුදු වර්ගවාදීන්ට අනුව කලු ජාතිකයා දෙවැනි පෙල සත්වයෙකි.ඇතැම් සුදු වර්ගවාදීන් තර්ක කල ආකාරයට කලු මිනිසුන් අර්ධ වශයෙන් පරිනාමය වූ මිනිසුන් කොටසකි.ආර්ය වර්ගය ඉතාම පිරිසිදු වර්ගය ලෙස හදුන්වා ගත් හිට්ලර් යුදෙව්වන් දෙවැනි පංතියේ නීච ජාතියක් ලෙස අර්ථකතනය කලේය.දැන් ගුනදාස අමරසේකර මතු කරන්නේද ඊටම නොදෙවෙනි තර්කයකි.දෙමල ජනයා යනු හදක් මනසක් පෞරුෂයක් නැති දෙවැනි පෙල වර්ගයකි.ප්‍රභාකරන්ගෙන් මිදී ආ එම ජනයා ඹහු උපමා කරන්නේ "ගව රැලකටය".

ප්‍රභාකරන් ඉදිකර තිබූ කටුකම්බි වැටවල් විනාශ කළ සැනින් ඔවුන් ගව රැලක්‌ සේ එළියට ඇදී ආ සැටි ද අපි දුටුවෙමු

මේ උපමාව තුල ගැඹුරු තේරුමක් තිබේ.ගව රැලක් තමන්ට කැමති තැනකට ගොපල්ලෙක්ට දැක්කවිය හැක.මන්ද ගව රැලට සිතීමේ හැකියාවක් නැති නිසාය.දෙමල මිනිසුන් යනු මේ අනුව කැමති තැනකට දැක්කවිය හැකි සිතීමේ හැකියාව නැති ගවයන් පිරිසක් යන්න මේ තුලින් මතුවෙන අර්ථයයි.
දැන් අසන්නට තිබෙන්නේ එක ප්‍රශ්නයකි.තමන් ගැන කෙරෙන මෙම "විග්‍රහය"අසන ආත්මාභිමානයක් පිලිබද අංශුවක හෝ හැගීමක් සහිත දෙමල පුරවැසියෙකු තුල ඇතිවෙන හැගීම කුමක් වනු ඇද්ද?
නිසැක වශයෙන් ඔහු කිපෙනු ඇති අතර එම කෝපය යුක්ති සහගතය.මන්ද මේ විග්‍රහය ඒ තරම්ම අගතිගාමී හා වර්ගවාදී වන බැවිනි."ජාතිවාදය ඇවිස්සූ" නිසා තිස්සනායගම් නමැති දෙමල ජාතිකයා දග ගෙයි ලන රාජ්‍යය දිවයින වැනි පුවත් පත් වල අඩු නැතිව පලවෙන මෙවැනි වර්ගවාදී විග්‍රහයන් සම්බන්ධයෙන් ගන්නා පියවර කුමක්ද?මේවා ජාතිවාදී නැද්ද?නීතිය සැමට සාධාරන විය යුතුය.එය තිස්සනායගම් "ජාතිවාදය අවුසන විට"එක විදිහකටත් අමරසේකර ජාතිවාදී ප්‍රකාශ කරන විට තව විදිහකටත් බලපානවා නම් එහි ඇති සාධාරනත්වය කුමක්ද?

ඒ නිසා රට රවටන බොරු නොකියා රාජ්‍යය ඇත්ත කාරනය එලියට දැමිය යුතුය.මෙතන තිබෙන්නේ ජාතිවාදය ඇවිස්සීම පිලිබද සදාචාරවාදී ප්‍රශ්නයක් නොව රාජ්‍යයේ අන්තනෝමතික බලය සම්බන්ධ ගැටලුවකි.පවතින සන්දර්භය තුල තමන්ගේ හිසට ඉහලින් මැස්සෙකු හෝ පියාඹනවාට රජය කැමති නැත.පාලක කන්ඩායම ඊට මනාප නැත.මේ නිසා කවර හෝ පදනමකින් රාජ්‍යය විවේචනය කරන්නා දන්ඩනයට ලක්වේ.දන්ඩනය සදහා එලියට දමන්නේ ජාතිවාදය වැපිරීම වැනි සාධාරන යැයි‍ පෙනෙන චෝදනාය.ලංකා ඉරිදා පුවත්‍පතේ මාධ්‍යවේදීන් තිදෙනෙක් පොලිස් අත් අඩංගුවට පත්ව තිබෙන බව අද (01)දින පුවත් වෙබ් අඩවි වල සදහන් ව තිබුනි.ඔවුන්ටද කුමක් හෝ චෝදනාවක් ඉදිරිපත් කෙරෙනු ඇත.චෝදනාව කවරක් වුවද චෝදනා යට සැගව ඇති නිරුවත් සත්‍යය වූ කලී විරුද්ධ අදහස් මර්ධනයයි.

මෙතෙක් කල් අනතුරු හැගවීම් සහිත පුවත් පත් වල , මුද්‍රිත අකුරු වල සිර වී සිටි ඒකාධිපතිත්වයේ යක්ෂයා පන ලබා ඇත.
එම යක්ෂයා සමාජයේ ඔබ මොබ ඇවිදමින් සිටී.එකින් එකා නිහඩව ගොදුරු කර ගනිමින් සිටී.