Sunday, March 1, 2009

ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය ගැන

ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය ආශ්රය කරගෙන යම් සටහනකට යා යුතුයි කියල සිතුනෙ මේ මොහොතේදී ලංකාවේ දේශපාලන භූමිකාවේ ප්රධාන නලුවා එම පක්ෂය නිසා පමනක් නොවෙයි.එම පක්ෂය පිලිබද සාමාන්‍යයෙන් ජනප්රියව පවතින අදහස් කිහිපයක් ගැන විමසුමක් කල යුතු යැයි හැගෙන නිසා.පසුගිය දිනෙක එම පක්ෂයට කරනමක් ගැසූ තිලංග සුමතිපාල මහතා පුවත්පතකට පවසා තිබුනා ස්වකීය දේශපාලනයේ මුල වාමාංශික දේශපාලනයයි කියලා.ඔහු "වාමාංශික" දේශපාලනය ලෙස හදුන්වා දෙන්නෙ වෙන මොකක්වත් නෙමෙයි ශ්‍රීලනිප දේශපාලනය.මේ අනුව එක් අතෙකින් ශ්‍රීලනිපය වාමාංශික දේශපාලනයක් කරනවා කියන අදහසට සමාජයේ තවමත් වලංගුතාවයක් තිබෙනවා.වර්තමානයේ කොහොම වුනත් 70 දශකය වගේ යුගයකදී නම් මෙම අදහස විශාල වශයෙන් ජනප්රියව පැවතුනා.
අනෙත් අතට මේ මොහොතේදී මතු කොට තිබෙන අදහසක් නම් ශ්‍රීලනිපය වූ කලී ජාතිකත්වයේ පක්ෂයයි යන අදහස.විශේෂයෙන් නලින් ද සිල්වා මහතා වැන්නෙකුගේ පාර්ශවයෙන් මෙය ප්රබල ලෙස මතු කෙරෙමින් තිබෙනවා.චන්ද්රිකා මැතිනියගේ යුගයේ එම පක්ෂයෙන් ජාතිකත්වය ගිලිහුනු බවත් මහින්ද රාජපක්ෂ යටතේ නැවත එම පක්ෂයට ජාතිකත්වය පැමින ඇති බවත් ඔහුගේ ප්රවාදය තුල දැක්වෙන අදහසයි.
මේ ගැන අදහසක් මතු කිරීමට ප්රතම ශ්‍රීලනිප යේ ඉතිහාසය ගැන කෙටි විමසුමක් කිරීම යෝග්‍ය වෙනවා.


අප කවුරුත් දන්නා පරිදි 1951දී එම පක්ෂය බිහිවෙන්නේ එජාපය දෙකඩ කරමින් S.W.R.D.බන්ඩාරනායක මහතා විපක්ෂයේ අසුන් ගැනීමත් සමග.ඩී.එස්.සේනානායකගේ නායකත්වය තුල පැවැති එජාපය තුල බන්ඩාරනායකට යම් ආකාරයක කැපිල්ලක් පැවති අතර සේනානායකගෙන් පසුව පක්ෂ නායකත්වය බන්ඩාරනායකට නොලැබෙන බව පැහැදිලි වීම මෙම දේශපාලන පිල් මාරුවට බල පෑ ආසන්නතම හේතුව ලෙස සදහන් වෙනවා.
ලංකාවේ දේශපාලන ඉතිහාසය වෙනස් කල මෙවැනි තීරනාත්මක සිදුවීමක් හුදු පුද්ගලික ආරෝවකට සීමා කිරීම නිවැරදිද?ශ්‍රීලනිපයේ බිහිවීමට හේතු වුනේ මෙම පෞද්ගලික ගැටුම පමනක්ද?
ඇත්ත වශයෙන්ම ශ්‍රීලනිප බිහි වීමට එම පුද්ගලික ගැටලුව හේතුවක් බවට පත්ව තිබුනත් එජාපයට අමතරව තවත් පක්ෂයක් බිහි වීමේ අවශ්‍යතාවය එවකට දේශපාලන පරිසරය තුල වෛෂයිකව මතුවී තිබුනා.ඊට හේතුව වුනේ සමසමාජ පක්ෂය ප්රමුඛ එවකට පැවැති වාමාංශික ව්‍යාපාරයේ සිදු වෙමින් තිබුන වේගවත් නැගීම.
නිදහසෙන් පසු ලංකාව තුල බලයට ආ දේශපාලන රදල පංතියට සමසමාජයේ නැගිම දිරවන එකක් වුනේ නැහැ.වෘත්තිය සමිති ව්‍යාපාරය තුල ප්රබල පදනමක් තිබුනු සමසමාජය ඉදිරියට දැමූ දේශපාලන සටන් පාඨ පැහැදිලිවම බලයේ සිටි පංතියේ අභිලාෂයන් සමග ගැටෙන සුලු තත්වයකයි පැවතියේ.එජාපය ගැන කලකිරෙන පිරිස් විශාල වශයෙන් සමසමාජය දෙස ඇදී යන ප්රවනතාවයක් ඒ වන විට නිර්මානය වී තිබුනා.
මෙසේ කලකිරෙන පිරිස් විකල්ප දේශපාලන ව්‍යාපාරයක් දෙස ඇදි යාම වලක්වා ප්රධාන ප්රවාහය තුල එනම් පවතින දේශපාලන සිස්ටම් එකට අභියෝගයක් නොවෙන සීමාවක රදව ගන්නේ කොහොමද?
පාලක පංතිය මුහුන දුන් මේ ප්රශ්නයට සමගාමීවයි ශ්‍රීලනිපයේ බිහි විම සිද්ධ වෙන්නෙ.මේ අනුව එම පක්ෂයේ බිහිවීම අහම්භයක් නොවෙයි.අහඹු යැයි පෙනෙන සිදුවීම් පසුපස බලය රදවාගැනීම පිලිබද අවිඥානික දේශපාලන උවමනාවක් සැගවී තිබෙනවා.
ශ්‍රීලනිපය බිහි වෙන්නෙ ධනේශ්වර පක්ෂයක් විදිහට.එය බිහි වූ දා සිට මේ දක්වාම ධනේශ්වර පක්ෂයක් මිස අනෙකක් නොවෙයි.ප්‍රභූ කේන්ද්‍රියව ගොඩනැගී තිබෙන ලංකාවේ රාජ්‍ය ව්‍යුහය එම පක්ෂයේ පාලනය යටතේත් ඒ ලෙසින්ම පවත්වාගෙන එනු ලැබුවා.
නමුත් එජාපය සමග සැසදීමේදී ශ්‍රීලනිපයේ වැඩ රටාව තුල(කරන වැඩය තුල නොවේ) මුල සිටම අඩු වැඩි වශයෙන් වෙනස්කම් දක්නට ලැබුනා.මෙම වෙනස වූයේ එජාපයට නොතිබුන ප්‍රගතිශීලී සායමක් ශ්‍රීලනිපය සතුව පැවතීම.පවතින දේශපාලන ක්රමය ගැන කලකිරෙන ජන කොටස් රැඩිකල් වෙනස්කම් කරා ඇදී යාම වැලැක්වීම පිනිස එම පක්ෂය විසින් ආරෝපනය කරගන්නා ලද ලක්ෂනයන් දෙකක් තිබුනා.
1.ප්‍රතිසංස්කරනවාදී වීම
2.ජාතිකවාදි ලක්ෂන භාවිතය
මේ ලක්ෂන එක එකක් සැකෙවින් විමසා බැලීමකට ලක් කරමු.
*ප්‍රතිසංස්කරනවාදී වීම-
පවතින දේශපාලන ආර්ථික ක්රමයේ ගැඹුරු වෙනසකට ශ්‍රිලනිපය කොහෙත්ම සූදානම් නොවුනත් පවතින ක්රමයේ රාමුව වෙනස් නොකර ඒ රාමුව ඇතුලේ විවිධ සහනයන් සමාජයට ලබා දෙන්න ඔවුන් පියවර ගත්තා.සාගින්නේ පෙලෙන මිනිස්සු බත් ඉල්ලද්දී අටු කොටු පිරුනු තමන්ගේ වලව් ඒ මිනිසුන් වෙනුවෙන් විවෘත කිරීමට ඔවුන් කොහෙත්ම සූදානම් වුනේ නැහැ.නමුත් සිනා මුහුනක් පෙන්වා මිනිසුන් සැනසීමටත් බත් නැතත් වේල පිරිමහගන්න කියල පාන් වාටියක් දෙකක් සමග සූප්පු කරන්න ටොෆියක් දීම‍ටත් ඔවුන් මැලිවුනේ නැහැ.කුඹුරු පනත,ඉඩම් ප්‍රතිසංස්කරන වගේ දේවල් එසේ විසිවුන පාන් වාටි.මේ ප්‍රතිසංස්කරන වුනත් පවතින බල ව්‍යුහ‍යට අභියෝගයක් වෙන මට්ටමට වර්ධනය වෙන්න ඔවුන් ඉඩ දුන්නෙ නැහැ.එසේ සිදු වීමට යන බව ඉව වැටුනු විගස වහා මැදිහත් වී ප්‍රතිසංස්කරන වල සැර බාල කිරීමට ඔවුන් කටයුතු යෙදුවා.1958 ෆිලිප් ගුනවර්ධන ආන්ඩුවෙන් ඉවතට දැමීම 1975 සමසමාජ ඇමතිවරුන්ව එලවා දැමීම තේරුම් ගත යුත්තේ ඒ සන්දර්භයට යටත්ව.පාන් වාටි දීමෙන් නොනැවතී වලව්ව ඇතුලේ ඕනෙවාට වඩා "සෙල්ලම්" දාන්න මේ ඇමතිවරුන් උත්සාහ කල නිසා වහ වහා ඊට අදාල පිලියම් යොදන්න වලව්වේ ලමාතැනීලා ක්රියා කල අන්දමට ඉහත සිදුවීම් උදාහරන වෙනවා.
ශ්‍රීලනිපය වාමාංශික එකකි යන වැරදි වැටහීම සමාජගත වුනේ මේ ප්‍රතිසංස්කරනවාදී ක්රියා පිලිවෙත නිසා.(එම පක්ෂයට නොලැබිය යුතු එම හැදින්වීම ලබාදීමෙහිලා සමසමාජය ඇතුලු පක්ෂ ඔවුන්ගේ ආන්ඩු වලට රිංගාගනිමින් පසුකාලීනව ක්රියා කල අවස්ථාවාදී ආකාරයත් හේතු වුන බව සදහන් කල යුතුයි)
කොහොම වුනත් 77දී ලංකාව නව ලිබරල් ධනවාදයට මාරු විමත් සමසමාජය වැනි පක්ෂ කටුගෙට යාමත් සමග ශ්‍රිලනිපයේ ප්‍රතිසංස්කරනවාදී ගති ලක්ෂනත් සීඝ්‍ර ක්ෂය වීමකට ලක්වුනා.අද වෙනවිට එම ප්‍රතිසංස්කරනවාදයේ ඉතුරු බිතුරු කිහිපයක් පමනක් දැකගත හැකියි.
නිද-ජාතික ආර්ථිකයක් ගැන හඩ නැගීම,‍දේශියත්වය ගැන වන පම්පෝරිය ආදී වශයෙන්
යථාර්තය නම් මෙම ප්‍රතිසංස්කරනවාදී සායම යට ප්‍රාග්ධනයේ පාලනය නිර්දය ලෙස සමාජය සූරා කමින් එදත් පැවතියා සහ මේ මොහොතේදීත් පවතිනවා යන්නයි.



*ජාතිකවාදී ලක්ෂන-
ශ්‍රීලනිපය එජාපයේ වැඩ ශෛලියෙන් වෙනස් වීමට අදාල අනෙත් ප්රධාන ලක්ෂනය නම් එය සිංහල ජාතිකවාදය බහුල වශයෙන් ස්වකීය පරමාර්ථ සාධනයෙහිලා යොදා ගැනීම.මින් එජාපය ජාතිකවාදය යොදා නොගත් බව අදහස් වෙන්නෙ නැහැ.ජාතිකවාදයේ සීමාව ඉක්මවා ගිය ජාතිවාදි අන්තවාදය එජාපයත් ඉතිහාසය පුරා යොදාගෙන තියෙනවා.නමුත් ශ්‍රිලනිපය තුල ඒ කෙරෙහි තිබුන/තිබෙන නැඹුරුව සාපේක්ෂව ඉහලයි.
මින් නලින් ද සිල්වා මහතා පවසන ආකාරයට ශ්‍රිලනිපය යනු සිංහල ජාතිකත්වයේ පක්ෂයයි යන්න අදහස් වෙනවාද?
එම පක්ෂය වරින් වර සිංහලවාදී ටෝක් දැමූ පමනින් එය ජාතිකත්වයේ පක්ෂය යැයි තේරුම් ගැනීම සදොස් නිගමනයක් වෙනවා.එය මුලිනුත් සදහන් කල පරිදි ඇත්ත වශයෙන්ම ධනේශ්වර පක්ෂයක්.එය පලමුවත් දෙවනුවත් තෙවනුවත් ධනේශ්වර පක්ෂයක්.එය පංතියක පක්ෂයක් මිස ජාතිකත්වයක පක්ෂයක් ලෙස වටහා ගැනීම සාවද්‍යයි.පංතියක්‍ ලෙස සිය බලය පවත්වා ගැනීම උදෙසා ධනපති පංතිය විවිධ තේරීම් යුගයෙන් යුගයට සිදු කරන අතර ශ්‍රීලනිපයේ "‍ජාත්‍යාලය"තේරුම් ගත යුත්තේ එම අවබෝධයට යටත්ව.අද මව්බිමේ ඒකීයභාවය වෙනුවෙන් කොටි සමූලඝාතනය කල යුතු යැයි හඩ තලන ශ්‍රීලනිප නායකයන් වසර දෙකකට පමන පෙර එම කොටි සංවිධානය ගැනම කියුවේ මොනවාද යන්න සොයා බැලුවහොත් මෙය වඩා හොදින් වැටහෙනු ඇති.මහින්ද රාජපක්ෂ නමැති වර්තමාන කොටි විරෝධී ජාතික වීරයා කොටි සංවිධානය සමග සුනාමි සහන මන්ඩල ගිවිසුමට අත්සන් තබන ලද කැබිනෙට්ටුවේ අගමැතිධූරය හෙබවූවා යන්න සිහියට නගා ගත් විට මේ කාරනය තවත් පැහැදිලි වෙනවා.සිංහල භාෂාව රාජ්‍ය භාෂාව කිරීම වෙනුවෙන් දිවි කැප කිරීමට වුව නොපසුබට වෙනවා යැයි පැවසූ බන්ඩාරනායක නමැති භාෂා ප්‍රේමියා වෙඩි කා මිය යන විටදිත් සිංහල අකුරකුදු ලිවීමට දැන සිටියේ නැහැ යන්න ඉතිහාසගත කරුනක්.
සමාජයේ අවම පැවැත්මවත් සහතික කරන්න බැරිව පාලක පංතිය අර්බුදයට යන විට සමාජය පැත්තෙන් කැරලි ගැසීම් සිදු වීම ස්වභාවිකයි.මෙම කැරලි ගැසීම් නතර කර ගන‍්නේ හෝ වෙනතකට යොමු කරන්නේ කොහොමද?
ඊට පාලකයන් යොදාගන්නා ක්‍රමවේදයන් දෙක නම් ප්‍රතිසංස්කරවාදය සහ ජාතිකවාදය.
මේ මොහොතේදී බලය පවත්වා ගත හැක්කේ කොටි විරෝධී වීමෙන් නම් ඔවුන් කොටි විරෝධීන් බවට රූපාන්තරනය වන අතර ඊලග මොහොතේදී බලය රදවා ගත හැක්කේ සාම සාකච්ඡා ගැන වර නැගීමෙන් නම් ඔවුන් කිසිදු දෙගිඩියාවකින් තොරව ඊටත් යොමු වෙනවා.ශ්‍රීලනිපයේ ඉතිහාසය අධ්‍යයනය කරන විට මෙය විචිත්‍ර ලෙස පැහැදිලි කර ගත හැකියි.අද ඒකීය රාජ්‍යයේ වටිනාකම ගැන පැය ගනන් දේශනා පවත්වන රාජපක්ෂ මහතාගේ බත්බැලයන් හෙට ෆෙඩරල්කරනයේ අපූර්වත්වය ගැන රූපවාහිනි සංවාද තුල මොර දෙනු ඇසුනත් ඒ ගැන පුදුම විය යුතු නැහැ.(බොහෝ විට වැඩි කලක් යාමට පෙර එය එසේ සිදුවන බව මෙහි සටහන් කල යුතුයි)
මේ අනුව ශ්‍රීලනිපය සමහරු පරිකල්පනය කර ගන්නා ආකාරයට ඊනියා ජාතිකත්වයේ පක්ෂයක් නොවෙයි.එය ජාතිය ආගම වැනි සංකල්ප අවස්ථානුකූලව බලය වෙනුවෙන් යොදාගන්නා ධනේශ්වර පක්ෂයක්.එජාපයත් මෙම උපක්රමය ඉතිහාසයේදී අත් හදා බලා ඇති අතර එජාපයට වඩා ශ්‍රීලනිපය මෙම කාරනයෙහිලා සාපේක්ෂ සාර්ථකත්වයක් දක්වනවා.
ශ්‍රීලනිපය තුල "වම" සොයන්නන්ටත් එය තුල "ජාතිකත්වය" සොයන්නන්ටත් කිව යුත්තේ මෙයයි.
ඔයාලට ඕනෙ ජාතිකත්වය නම් හෙල උරුමය/භූමිපුත්‍ර පක්ෂය වගේ සුලු ධනේශ්වර මනෝරාජික කන්ඩායමකට ගිහින් එකතු වෙන්න.
ඔයාලට ඕනෙ වම නම් ප්‍රතිසංස්කරනවාදී බයිලාවලට නොරැවටී විප්ලවවාදී ආස්ථානය යනු කුමක්දැයි සොයන්න.පටන් ගැන්මක් ලෙස "කොමියුනිස්ට් ප්‍රකාශනය"කියල පොතක් තියෙනවා.ඒක හොයාගෙන කියවන්න.

1 comment:

  1. ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය ජාතික ධනේෂ්වරයේ ලාංකීය ප්‍රකාශනය මිස අනිකක් නොවේ. එහි ඊනියා ප්‍රගතිශීලී පෙරෝනා සහිතවම ශ්‍රීලනිපය සේවය කළේ ධනේෂ්වර උවමනා ඒපාකම් සඳහා බව පැහැදිලි සත්‍යයකි.
    ඔබ කිවූ පරිදිම, නලීන් ද සිල්වා මහාචාර්්‍ය තුමන්ගේ සිට නොඑක් මතධාරීන් මවා පෙන්වන අවංක ජාතිකත්වයක්, හා දේශප්‍රේමීත්වයක් වෙනුවෙන් ශ්‍රීලනිපය කිසි දිනක පෙනී සිට නැත. මේ සියලු දෙනා එය නොදැන සිටිනවා ද නොවේ. එම මතය ඔවුන් තම තමන්ගේ දෘෂ්ඨිවාදයන් තුලට පොදු මහ ජනතාව තුලට එන්නත් කිරීම සඳහා අධාරකයක් ලෙස භාවිතා කරනවා පමණි.

    ReplyDelete