Wednesday, February 11, 2009

ලංකාවේ දේශපාලනය නමැති පිස්සු වැටුන පියානෝව


මායා බන්ධන නමැති ටෙලි කතා මාලාව ඔබ නරඹා තිබේනම් එහි කැත්රිනා නම් චරිතය බල ඇදුමක් ඇදගෙන තම නිවහන තුලදී එය ක්රියාත්මක කරන්නට උත්සාහ දැරූ ජවනිකාව ඔබට මතක ඇති.එහිදී බල ඇදුම ක්රියාත්මක වීම හින්දා මුලු නිවසේම අනුපිලිවෙල අවුල් වී යනවා.සියලුම ඉලෙක්ට්රෝනික උපාංග පිස්සුවෙන් වගේ ස්වයංසිද්දව ක්රියාකාරී වෙනවා.හැම තැනම බල්බ් පත්තු වෙනවා.බලන් ඉද්දී ෆැක්ස් යන්ත්රයෙන් ෆැක්ස් යන්න පටන් ගන්නවා.පරිගනක තිරය වේගයෙන් ඉහල පහල වැටෙනවා.මේ හැමදේම සිද්ද වෙන්නෙ බල ඇදුම කියන නොගැලපෙන සූට් එක නොගැලපෙන පුද්ගලයෙකුගේ අතට පත්වීම නිසා.
ලංකාවේ දේශපාලනය මේ මොහොතේ ක්රියාත්මක වන ආකාරය දුටුවිට කැත්රිනා සහ බල ඇදුමේ කතන්දරය මෙතනටත් ආදේශ කල හැකියි කියා මට සිතෙනවා.මේ සංසිද්ධීන් දෙක අතරේ අපූරු සාම්‍යත්වයක් තියෙනවා.
ලංකාවේ දේශපාලන ජීවිතය වූ කලී මේ මොහොතේදී විශාල අවුල් ජාලයක්.ලෙනින්ගේ උදාහරනයක් අනුව ගතහොත් ඉබේම ක්රියා කරන පිස්සු වැටුන පියානෝවක් වගේ ලංකාවේ දේශපාලන ජීවිතයට අදාල සිදුවීම් තැනින් තැන මතු වෙන්නෙ අක්රමවත් සහ විකාර සහගත ආකාරයකට.
a. තවදුරටත් ආන්ඩු පක්ෂ මන්ත්රීවරු යනුවෙන් පිරිසක් ලංකාවේ නැහැ.ආන්ඩුව කරන පක්ෂයේ හැම මන්ත්රීවරයෙක්ම ඇමතිවරයෙක්.අනෙත් අතට දැන් ඉස්සර වගේ ඇමතිවරයෙක් වීමට චන්දය දිනා ආන්ඩු පක්ෂය පැත්තෙන් පාර්ලිමේන්තුවට යාම අනිවාර්ය අවශ්‍යතාවක් නොවෙයි.කුමන පක්ෂයෙන් පාර්ලිමේන්තුවෙන් ගියත් ඇමතිවරයෙක් වීමේ හැකියාව වර්තමානය තුල තිබෙනවා.චන්දය දිනූ පැත්තේ සිටි අලුත්ගමගේ වගේම පරාද වූ පිලේ ප්රබලයෙක් වූ රාජිත සේනාරත්න එකම ඇමති මන්ඩලයේ සගයන් වීම පසුපස තිබෙන්නේ එම logic එක.
b. ඇමතිවරු පාතාල නායකයන් සමග ප්රසිද්ධියේ දේශපාලනය කරනවා විතරක් නෙමේ ඔවුන් සමග මාධ්‍ය ආයතන වලට කඩා පැන ඒවායේ ප්රධානීන්ට අත පය දිග හැර පහර දෙනවා.එවැනි අසාධාරනයකට විරුද්ධව තමන්ගේ සාධාරන විරෝධය ආයතනයේ සේවකයන් පල කරනවා.අන්තිමේදී විනය ක්රියාමාර්ග ගැනෙන්නේ තමන්ගේ අත පය දිග හල ඇමතිවරයාට විරුද්ධව නොවෙයි.විරෝධය පෑමේ අයිතිය යොදාගත් සේවකයන්ට එරෙහිව.බලධාරීන්ට අනුව බලද්දි අන්තිමට වැරැද්ද කරල තියෙන්නෙ ආයතනයේ සේවක පිරිස්.
c. පාර්ලිමේන්තුවේ ජ්‍යෙෂ්ඨ දේශපාලකයන් අනන්ත සිටියදී එක්වරම ජනාධිපතිතුමාගේ සහෝදරයෙක් කොහෙන්දෝ සිට පාර්ලිමේන්තුවට කඩා පාත් වෙනවා.දැන් ආන්ඩුවේ නිල නොලත් නායකයා තමයි මෙම සහෝදරයා.අපි ඉගෙන ගෙන තිබුන විදිහට පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීවරුන් යනු ජනතා චන්දයෙන් තේරී පත්වුන ජනතා නියෝජිතයන්.නමුත් ආන්ඩුවේ මෙම නිල නොලත් නායකයා වෙනුවෙන් භාවිත වුන එක ඡන්දයක්වත් ලංකාව තුල නැහැ.හාස්‍යජනක කරුන නම් දේශපාලකයන් ඇතුලු කිසිවෙකුත් මේවා ප්රශ්න කල යුතු දේවල් ලෙස නොදැකීම
d. මුදල් අමාත්‍යංශය නිර්දේශ කල මිල සූත්රය අනුව අධිකරනය ඉන්ධන මිල පිලිබද නියෝගයක් ලබා දෙනවා.180%ක අන්තිම අසාධාරන අනුපාතයක් පෙට්රල් වැනි අත්‍යවශ්‍ය භාන්ඩයක් මත බදු ලෙස පැටවීම ඇත්තෙන්ම වැරදි සහගත දෙයක්.පෙට්රල් මිල අඩු කල යුතු වග අධිකරනය කියන්නෙ මුදල් අමාත්‍යංශයම ලබාදුන් නිර්නායක මත පදනම් වෙමින්.නමුත් එම නියෝගය නිකුත් කලා පමනයි අමාත්‍යවරුන්ගේ පාර්ශවයෙන් විවිධ විකට ජවනිකා ආරම්භ වෙනවා.එහෙම නියෝගයක් දුන් බවක් අපි දන්නැහැ කියනවා.කොලේ ලැබුනේ නැහැ කියනවා.තාම නියෝගය තේරුනේ නැහැ ඒ නිසා අධ්‍යනය කරමින් පවතිනවා කියනවා.
අනෙත් පැත්තෙන් තවත් පිරිස් චන්ඩින් ලෙස එලියට එනවා.අධිකරනය දේශද්රෝහී කුමන්ත්රනයක යෙදී සිටින බවට ප්රකාශ නිකුත් වෙනවා.නමුත් උත්ප්රාසවත් කරුන නම් අධිකරනය මෙම "දේශද්රෝහී" තීන්දුව දෙන්නේ "දේශප්රේමී"ආන්ඩුවේ මුදල් අමාත්‍යාංශයේම නිර්නායක මත පදනම් ව වීම.අධිකරනය දෙන තීරන සමග සමගාමී වෙනවා වෙනුවට පාලකයන් ප්රසිද්ධියේ අධිකරනයෙන් ගේම ඉල්ලනවා.17 වෙනි සංශෝධනය හිතා මතාම පැහැර හැරීමෙන් රටේ මූලික නීතිය වූ ආන්ඩු ක්රම ව්‍යවස්ථාව උල්ලංඝනය කරන අතර නීති ගරුක විදිහට හැසිරෙන මෙන් වැඩ කරන ජනතාවට හා විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍යන්ට තර්ජනාංගුලිය එල්ල කරනවා.
e. ලංකාවේ මාධ්‍ය නිදහස තිබීම පිලිබද හොදම නිදසුන තමන්ව දරුනු ලෙස විවේචනය කරන ලසන්ත වික්රමතුංග කොලඹ නගරයේ කරදරයක් නැතිව ජීවත් වීම යැයි ආරක්ෂක ලේකම්වරයා වරෙක පවසා තිබුනා.දැන් එම වික්රමතුංග මරා දැමුන තත්වයක් තුල මාධ්‍ය නිදහස තිබීම සම්බන්ද නිදසුන ලෙස ආරක්ෂක ලේකම් පෙන්වා දෙන්නේ කුමක්දැයි පැහැදිලි නැහැ.විදේශ මාධ්‍යයකට සාකච්ඡාවක් ලබාදෙන ආරක්ෂක ලේකම් මේ මොහොතේදී අප(ආන්ඩුව)සමග නැති අනෙත් අය ත්රස්තවාදයට අනුග්රහය දක්වන්නන් ලෙස සැලකීමට සිදුවන බව පවසනවා.මෙහෙම ගොං කතාවක් විදේශ මාධ්‍යයක් ඉදිරියේ පැවසූ විට ලංකාවේ ආන්ඩුව වූ කලී ඒකාධිපතිවාදී ප්රජාතන්ත්ර විරෝධී ආන්ඩුවක් යැයි ලෝකයේ සිටින ඉතාම මධ්‍යස්ථ මිනිසාටත් සිතුනහොත් එය පුදුමයක් නොවෙයි.අඩුම තරමින් ඒකාධිපති ආන්ඩුවක් වුනත් රකින යම් යම් සීමාවන් තිබෙනවා.ඊශ්රායලය වැනි අන්ත දක්ෂිනාංශික රජයක් වත් ජාත්යන්තරව "අපිට විරුද්ධ අනිත් අය ත්රස්තවාදීන්"වැනි ප්රකාශයක් කරන්නෙ නැහැ.දැන් ඒ අනුව මෙම ආන්ඩුව එම අවම සම්මතයන් පවා ඉක්මවා‍ ගොස් තිබෙනවා.තමන්ගේ ගමනට බාධාවන් ලෙස දකින සියලු අය-වෘත්තිය සමිති ක්රියාධරයන්,මාධ්‍යකරුවන්,අධිකරනය,ත්රස්තවාදීන් දේශයට විරුද්ධ අය ලෙස ඉවක් බවක් නැතිව හංවඩු ගහනවා පමනක් නොවෙයි ඒ බව විලි ලැජ්ජාවක් නැතිව ලෝකයටම ඇහෙන්න ප්රකාශත් කරනවා.
කැත්රිනා සහ බල ඇදුම පිලිබද කතන්දරයට ආපසු යමු.අපි දන්නවා බල ඇදුම කියන්නේ කොහොමත් හොද එකක් නොවෙයි.මායා බන්ධකයන්ගේ ලෝකයේ එය භාවිතා කලේ මායා බන්ධකයන්ගේ ආධිපත්‍යය පොදු මිනිසා මත පවත්වාගෙන යන මර්ධනකාරී ආයුධයක් ලෙසින්.නමුත් එම මර්ධන ආයුධය වුනත් ජෝක් එකක් කර ගන්නේ නැතිව භාවිතා කරන අයුරු ආශ්කා වැනි මායාබන්ධකයන් දැනගෙන සිටියා.බල ඇදුම කැත්රිනා අතට ගිය විට සිදුවෙන්නේ මේ අනුව විශාල විකෘතියක්.තමන්ට විරුද්ධ අයට පහර දෙන්න කැත්රිනාට බල ඇදුම යොදාගන්න පුලුවන් වගේම අනෙත් අතට ඇය සහ එම ඇදුම අතර වන නොගැලපීම විසින් අවට පවතින සියලු දේ උඩු යටිකුරු කොට දැමෙනවා.බල ඇදුම කැත්රිනා සහ අවට ක්රියාවලිය කියන සියල්ල අන්තිමේදී විශාල ප්රභසනයක් බවට පත්වෙනවා.
දැන් අපේ රටේ වෙමින් පවතින්නෙත් මේ ක්රියාදාමය.විධායක ජනාධිපතිධූරය සහ පවත්නා රාජ්‍ය යන්ත්රනය කියන්නෙම එක්තරා පංතියක බලය සමාජය මත පවත්වා ගැනීම උදෙසා යොදාගන්න බලහත්කාරී යාන්ත්රනයක්.හරියට බල ඇදුම වගේ.ඇංග්ලෝ සැක්සන් හිසක් සහිත ප්රභූ පාලකයන් මෙම රාජ්‍ය යන්ත්රනය දුවවපු කාලවල්වලදී ඉතාම නරක විදිහට අධිපති පංතියේ බලය පවත්වගෙන ගියා.නමුත් එම යන්ත්රනය විකාරයක් බවට පත්වුනේ නැහැ.මෑත කාලින නිදසුන් වලට ගියහොත් රනිල් වික්රමසිංහ යුගයේ අද වාගේම වංචා දූෂන අඩු නැතිව සිදු වුනා.ඒවා හෙලිදරවු වෙන්න තියෙන ඉඩ අද වාගේම එදාත් ඔවුන් ඇහිරුවා.නමුත් හොරකම් කලත් ඒ හොරකම් සිදු වුනේ රහසිගතව.ඒ කරුනු එලියට ආවොත් මොනවා හෝ දෙයක් පවසා ෂේප් වීමයි එවකට නිල වශයෙන් පැවති ප්රතිපත්තිය.අධිකරනය යමක් පැවසූ විට "උඹල මම මහේස්ත්රාත් කෙනෙක් කියලද හිතන්නෙ"ආදී වශයෙන් ගේම ඉල්ලීම්වලට එවකට පාලකයන් යොමුවුනේ නැහැ.සරලවම කිවහොත් කරන කැත වැඩේ උනත් ආවරනයක් තුල හිදිමිනුයි සිදුකලේ.කැත වැඩ කරල ෂේප් වුනා මිස ඒවාට දේශප්රේමී අර්ථ කථන ලබාදෙන්න ගියෙ නැහැ.
වර්තමානය තුල ඇත්ත වශයෙන් මැ සිදුවී තිබෙන්නේ ධනේශ්වර රාජ්‍ය යන්ත්රනයට ඇංග්ලෝ සැක්සන් ඔලුව වෙනුවට මැදමුලන ග්රාමීය රදලයෙක්ගේ හිස ආදේශ වීම.දැන් තැන නොතැන නොබලා බල ඇදුම ක්රියාත්මක කෙරෙනවා.77 නව ලිබරල් ධනවාදයට ලංකාව මාරු වූ තැන් සිට ඉතිහාසයේ පලමු වතාවට අප්රසන්න ලෙස පවුල් වන්දනාවක් ගොඩනැගෙන්න පටන් ගෙන තිබෙනවා.එක ඡන්දයක්වත් නොතිබුනත් බැසිල් රාජපක්ෂ මහතා ආන්ඩුවේ නිල නොවන නායකයා වීම කාටවත් ප්රශ්නයක් නොවෙයි.මන්ද යත් ඔහු වූ කලී "මහ රජතුමාගේ සහෝදරයා වන බැවිනි".හාමු මහත්තයාගෙ කැමැත්ත අපේ කැමැත්ත.හාමු මහත්තයා කොහොමත් නරක දෙයක් කරන්නෙ නැහැ.රජයේ රූපවාහිනි ප්රවෘත්ති නරඹන හිස නිරවුල්ව පවත්වාගෙන යන ඕනෑම අයෙක් තුල අපුල දනවන ලෙස මෙවැනි පවුල් වන්දනාවක් සිදුවන අයුරු දැකගත හැකියි.පලමු news segment කිහිපයේ මහින්ද රාජපක්ෂය.ඊලගට බැසිල් රාජපක්ෂ නාමය නොවරදී.තාරුන්‍යයට හෙටක් සමග නාමල් ඉක්බිති කරලියට ඒ.අනෙත් පැත්තෙන් ශිරන්ති නවෝදය සමගින් ආර්යා තොමෝ භාව භාව ලීලා දක්වන්නීය.යුද්ධය නම් ගෝඨාභයය.ගෝඨාභය නම් යුද්ධයය.අතරින් පතර චමල්ගේ නමත් ඇසේ.ගෝඨාභය මහතාට රූපවාහිනියට කතා කිරීමට අවශ්‍ය වූ විට සියලුම නාලිකා අදාල සාකච්ඡාව විකාශනය කල යුතුය.චන්දයක් ලංවූ විට සියලු නාලිකා(රාජ්‍ය + පුද්ගලික)එකතු කොට ජනාධිපතිතුමා අදාල පලාත් වල වැසියන් සජීවිව දායක කර ගනිමින් රූපවාහිනී සංදර්ශනයක් පවත්වයි.කැමති වුනත් නැතත් එය බලාගෙන හිදිනවා හැර පොදු ප්රේක්ෂකයාට විකල්පයක් නැහැ.
නීත්‍යානුකූලව විපක්ෂයකට පැවතීම‍ට ඉඩ දීම ,අනවශ්‍ය ලෙස මාධ්‍ය වෙත බලපෑම් නොකිරීම-මේවා ලිබරල් ධනවාදයේ මූලික ශික්ෂා පද.පවුල්වාදය වැනි දෙයක් ඇත්තෙන්ම පූර්ව ධනවාදී නොදියුනු වැඩවසම් ලක්ෂනයක් මිස නූතන ධනවාදී ලක්ෂනයක් නොවේ.අඩුම තරමින් 77න් පසුව හෝ ලංකාවේ එවන් තත්වයන් අවම වෙලා තිබුනා.දැන් වැඩවසම් පොලොවක මුල් ඇදපු රදල පවුලක් අතට රාජ්‍ය සුක්කානම පත්වීම සමග එම අවම ලිබරල් ලක්ෂන පවා කූරියා ගැසීම ආරම්භ වී තිබෙනවා.මේ තත්වය එක්තරා ආකාරයකට අපිට ප්රේමදාස මහතාගේ පාලන යුගය සිහිපත් කරනවා.රාජපක්ෂ ආර්යාවගේ චර්යා රටාව සහ ප්රේමදාස ආර්යාවගේ එවකට චර්යාව අතර තිබෙන්නේ අපූරු සාම්‍යත්වයක්.මෙය සංකේතයක් පමනයි.දේශපාලන ජීවිතය තුල මෙම පාලකයන් දෙදෙනාම ක්රියාකාරී වූ අන්දම සංසන්දනය කොට බලනවා නම් එම වකවානු අතර වන සමගාමීත්වය ඔබට නිරීක්ෂනය කල හැකි වනු ඇති.ප්රේමදාස මහතා වගේම රාජපක්ෂ මහතාත් විකල්ප මාධ්‍ය සම්බන්ධයෙන් සෘජුව ගැටෙන තැනක සිටිනවා.දෙදෙනාගේම ජනප්රියවාදී ගති ලක්ෂන තිබෙනවා.එම ජනප්රියවාදී ගති ලක්ෂන වලින් ස්වකීය අධිකාරිවාදී පැවැත්ම ලස්සනට පාට කර ගන්න මේ දෙදෙනාම කටයුතු කරනවා.රාජපක්ෂ මහතා වගේම ප්රේමදාස මහතාත් විදේශ තානාතිපතිවරුන් සමග ගැටුන අවස්ථා තිබුනා.ලංකාවේ මානව අයිතීන් ගැන ප්රශ්න කල බ්රිතාන්ය තානාපති සමග ප්රේමදාස මහතා ඇති කර ගත් ආරෝව නිදසුන් ලෙස දැක්විය හැකියි.(මානව අයිතීන් ගැන කතා කරන්න බ්රිතාන්යට අයිතියක් තියෙනවද,ඇත්තටම මානව හිමිකම් කඩවෙනවද,කඩ වෙනව නම් කල යුත්තේ කුමක්ද යන්න වෙනම සාකච්ඡා කල යුතු කරුනක්)වත්මන් ආන්ඩුවත් ඉදහිට විදේශයන් සමග වලි දා ගන්නවා.ඒ අධිරාජ්‍ය විරෝධී පුලුල් අර්ථයකින් නම් නෙමෙයි.තමන්ගේ බල උවමනාවන්ට විදේශයන් බාධාවක් වගේ දැනෙන විට සිදුවන නිසග ප්රතිචාර දැක්වීම් ලෙසයි එම ගැටුම් කරලියට එන්නෙ.මානව අයිතින් වගේ ලිබරල් මතවාද හරහා එන විදේශ මැදිහත්වීම් වලට විරුද්ධ වුනේ ප්රගතිශිලී බලවේග පමනයි කියල සිතීම වැරදියි.හිට්ලර් වර්ගයේ ෆැසිස්ට්වාදීනුත් ලිබරල් සංකල්ප වලට අමු අමුවේ විරුද්ධ වූ වග මතක තබා ගැනීම වැදගත්.තමන්ට ඇනයක් වීම නිසා සුද්දන් එක්ක පවා වලි දා ගනිද්දී අද රාජපක්ෂ මහතා සුපිරි අධිරාජ්‍ය විරෝධී වීරයෙක් ලෙස සිතාගෙන ඇතැමුන් ස්වයං වින්දනයේ යෙදෙන ආකාරයටම එදත් අපගේ ගැලවුම්කරුවා වූ කලී ප්රේමදාසය යන ආස්ථානයේ සිට ඔහු පසුපස පෙරහැරේ ගිය "විප්ලවවාදීන්" අපමන සිටියා.
කෙසේ වුවත් සිදු වෙමින් තිබෙන දේ භාවමය පාඨයන්ට වහල් නොවී නැනවත් ලෙස තේරුම් ගැනීම වැදගත්.දේශපාලන පක්ෂ ලෙස අප හදුනාගෙන ඇති ප්රධාන පක්ෂ දෙක යනු පවතින මර්ධනකාරී රාජ්‍ය ව්‍යුහය පවත්වාගෙන යන ආයතනයන් දෙකක්.මේ දෙපිරිසම බලයට ආ විට කරන්නෙ එකම දේවල් සමූහයක්.වික්රමසිංහ මහතා බොක්සිං වලල්ලේ හිදිමින් අත් ආවරන දාගෙන ටෙක්නික් එක අනුව ප්රතිවාදියාට පහර දෙමින් පංති පීඩනය පවත්වා ගෙන යන විට වර්තමාන ආන්ඩුව අතෙන් පයෙන් හිසෙන් හැම එකෙන්ම ඉවක් බවක් නැතිව පහර දෙමින් wrestling පන්නයේ පාලනයක් පවත්වාගෙන යන්න වැර දරනවා.
නුදුරු අනාගතයේදී ලංකාවේ පාලනයේ අධිකාරිවාදී ස්වභාවය තවදුරටත් උග්ර වීමට නියමිත බවට සැක පහල කල හැකි අතර ඇතැම් විට මෙය සුහර්තෝ පන්නයේ ඒකාධිපතිත්වයකින් කෙලවර වීමේ සම්භාවිතාවයක් පවා තිබෙනවා යන්න අතිශයෝක්තියක් නොවෙයි.
ජාතිකවාදය,සමාජ පරිවර්තනය,ධනවාදය සහ අධිකාරිවාදය වැනි දේ පිලිබදව සිදු කරන පලල් සාකච්ඡාවකට ඉදිරි දිනයක පිවිසෙන්නට අපි උත්සාහ කරමු.මා සමග එකග නොවන්නන් බොහෝ සිටිය හැකි වග මා දන්නවා.ඔවුන්ටත් මා පවසන්නෙ මා සමග දැනට එකග නොවුනාට කමක් නැහැ.අඩුම තරමින් අප පවසන දෙයට ඇහුම්කන් දෙන්න.අන්ධ ලෙස රාජපක්ෂවාදීව ප්රතිචාර දක්වන්නේ නැතිව අප පෙන්වා දෙන "කරුනු"වල වලංගුතාවය ගැන අවධානය යොමු කරන්න.
අපි කරුනු සමග සංවාද කරමු.UNP හා SLFP ගර්හිත අධිකාරියෙන් යුතුව අවුරුදු හැටක් පුරා කැරකැවෙන මෙම විෂම චක්රයෙන් නිදහස් වෙන්නෙ කොහොමද කියන ප්රශ්නයට උත්තරයක් ඒ සංවාදයේ කොතැනකදී හෝ අපිට මුන ගැසේවි.

1 comment:

  1. නිරීක්ෂණය කල කාරනා ඇත්ත. අර්ත දැක්වීමෙහි තමා පොඩි අවුලක් තියෙන්නෙ. ඔය ලිබරල් ධනවාදය, නිදහස වගේ එව්වා කාටද වැදගත්? අද කොලඹ විස්ස විජ්ජාලේ බ්ලොග් ලියන එවුං ලියන්නේ මොනවද? උං බ්ලොග් සංසදයෙදි කතා කරන්නේ වෙබ් එතික්ස් පිට දාලා බ්ලොග් තහනං කරන්න. උං ම තමා තමුන්වම ස්වයංවාරනය කරගන්නේ, ඒව කරන විදිහ අනිත් අයට කියල දෙන්නෙ (block site add-on). මුං හීන ලෝකවල ඉඳං මුලු සමාජයෙන්ම වාරනය කරං, තමංම ඇංදෙනව. ඉතිං අවසේස ජනයා ගැන කවර කතාද??

    ReplyDelete